Viba Lara 800: scrambler od Viba Motor
- Publikovno: 8.1.2019
- Za?~Yazeno v:
- Autor:
Francouzská customerská dílna Viba Motor dokázala přeměnit italskou ikonu MV Agusta Brutale 800 na zcela jiný klenot a musíme si přiznat, že scrambler s názvem Lara 800 byla od designérů dobrá volba přestavby.
Francouzský designový dům Viba Motor je známý svými přestavbami, které jsou spíše uměleckým dílem a sběratelským kouskem než jen „obyčejnou“ přestavbou. Ostatně, představovali jsme vám tu již exkluzivní edici Triumphu Bonneville Bobber s názvem VIBA Qora. Kdokoliv z vás si může jejich stavby pořídit, ale počítejte s tím, že základní cena značně přesahuje částku 40 tisíc eur. Vždy vyrábí jen limitovaný počet a pokud chcete být jedním z majitelů, musíte předem složit kauci 10 tisíc eur, jako tomu bylo v případě Lary, které se vyrobilo pouhých 23 kusů.
Lara 800 je společným dílem, za kterým stojí hlavní designér Yann Bakony, customer Bruno Vigezzi a průmyslník Jean-Michel Sanchez. Stejně jako MV Agusta Brutale 800 je poháněna tříválcem o zdvihovém objemu 798 ccm. Motor, který ponechali zcela bez úprav, je samonosnou jednotkou ocelového trubkového rámu. Na zakázku bylo ručně vyrobeno ploché kožené sedlo, které však v případě vašeho vlastního motocyklu uzpůsobí vašim požadavkům na barvu a typ kůže. Kvůli novému typu sedla museli zcela předělat zadní podsedlový rám.
Předení i zadní minimalistický blatníček je vyroben z karbonu a rovněž i většina plastových dílů, které byly na původní MV Agustě a zůstali by i na Laře. Vyměnili i původní baterii za lehkou lithium-iontovou, díky těmto úpravám se podařilo snížit hmotnost motocyklu na 167 kilogramů.
Ručně je rovněž vyráběna hliníková nádrž, kterou pro Viba Motor dělají Crazy Racers a je dodávána v různých barevných provedeních. Přední LED světlomet je jako u správného scramblera kryt ochrannou mřížkou. Výfukový sytém 3 v 1 je potažen keramickým povlakem a o jedinečný zvukový projev se vám postará koncovka Zard. Podvozek je v základní verzi nabízen s předními 43 mm vidlicemi Marzocchi a s centrálním tlumičem Elka s dlouhým zdvihem, zvolit si však můžete i prémiové komponenty od Öhlinsu.
Brzdný systém má MV Agusta vybavený prvky od Bremba a rozhodně patří mezi skvělé komponenty, ale přesto jej customeři nahradili radiálními brzdiči Aerotec od firmy Beringer. Vpředu je čtyřpístek, vzadu dvojpístek. Na drátěné ráfky od Borrani M-RAY.9 obuli pneumatiky Avon TrailRider. Můžete si však zvolit i jiné pneumatiky, v závislosti na tom, kde budete s tímto motocyklem jezdit, ať už je to silnice nebo terén. Tedy je otázkou, jestli byste měli to srdce vzít Laru 800 mimo asfalt.
- Přidat komentář +
- Publikováno: 8.1.2019
- Zařazeno v:
- Autor:
Nejnovější články
- včera - Vostatek po Assenu: „ Na suché trati jsem se cítil silný, na mokré to nešlo“
- včera - Začalo letošní MS-Side
- včera - Petr Najman: „Mrazivá a komplikovaná Jarní cena Brna“
- 23.4. - Oliver König pojede IDM s Ducati
- 22.4. - Harley-Davidson Praha: 6. Nedoklubko Challenge 25. května 2024
- 21.4. - 24 hodin Le Mans: Vítězství Suzuki
Další z rubriky
- 22.4. - Harley-Davidson Praha: 6. Nedoklubko Challenge 25. května 2024
- 17.4. - Harley on Tour 2024: vyzkoušejte nové modely
- 12.4. - Ducati Tour 2024: otestujte italské novinky
- 11.4. - Zlatá řídítka 2023: zvolte nejlepšího motocyklového závodníka
- 8.4. - Liberecké motojaro 27.4.: slavnostní otevření motocyklového centra v Liberci
- 27.3. - Indian Riders Fest 2024: Back In Time