Reklama

Test Moto Guzzi V7 II Stone ABS: sotva znatelný facelift

Tuhle motorku už jsme v redakci motofora testovali dvakrát, přesto jsme se do jejího sedla krátce vrátili i znovu. Prošla totiž na první pohled neznatelnou inovací.

Asi největší změnu na testovaném motocyklu najdeme (až na pár stylistických drobností) v pozměněném uložení motoru a šestistupňové převodovky, která lépe využívá potenciál motoru při dodržení limitu výkonu 35 kW pro kategorii řidičského průkazu A2. Moto Guzzi V7 ročníku 2015 má také daleko více elektroniky než tomu bylo u jejího předchůdce. Od teď máte i na tomto italském motocyklu s cenovkou lehce přes dvě stě tisíc systém ABS s kontrolou trakce. U strojů této kategorie, využívaných často ke stylové jízdě po městě za každého počasí, jsou zmínění „andělé strážní“ hodně dobrým pomocníkem. Ten, do někdy krotil roztancované zadní kolo na dlažebních kostkách za deště, určitě mi dá za pravdu. Koneckonců sám jsem se o přítomnosti protiblokovacího systému brzd několikrát přesvědčil díky blikající kontrolce umístěné pod kruhovými budíky.

To příčně usazený dvouválec doplněný už zmíněnou šestistupňovou převodovkou a kardanem je posazen v rámu o deset milimetrů níže a o čtyři stupně více nakloněný dopředu, takže italský stroj nyní nabídne více místa pro kolena pro vyšší jezdce. Také sedlo se posunulo níže, místo na nohy ale neutrpí, stupačky jsou o celých 25 mm blíž k zemi. Stejně jako u předchozí řady V7 je i V7 II nabízena ve třech variantách - Stone, Special a závodní replika Racer. Speciální verzí je nově také limitovaná edice V7 II Stornello.

My jsme měli ke svezení zapůjčenu základní verzi Stone s cenovkou 229 990 Kč, přičemž nyní lze uplatnit i dvacetitisícový bonus od dovozce, firmy Aspirit, na doplňky či příslušenství. Při jízdě s inovovanou V7 si jako u našich předchozích zkušeností budete pochvalovat jednoduchý koncept tohoto stylového dopravního prostředku. Ten je shodný třeba i na přiložených fotografiích patrném modelu V50 (vyráběný v osmdesátých létech), který má podobně jako novinka z Mandella del Lario, společné jmenovatele v lehkosti a charakteru motoru. Celkem 206 kilogramů těžká V7 Stone (i s provozními náplněmi) se do zatáček vodí s lehkostí pírka a jeho vidlicový dvouválec příjemně táhne už od nízkých otáček. Dobře odstupňovaná převodovka s „šestkou“ nyní lépe vyhoví i delším cestám po dálnici, přičemž kapacita palivové nádrže dovolí dobrý jízdní dosah (spotřebu očekávejte někde kolem sedmi litrů na každých sto kilometrů jízdy. Lepší ergonomie posazu, odpovídající brzdy a stabilní podvozek vás po každém sesednutí utvrdí, že se jedná o jeden z nejlepších modelů značky.

Moto Guzzi V7 II Stone ABS se mi zkrátka hodně líbila a dovedu si ji představit jako ideální dopravní prostředek pro každodenní dojíždění do práce a zároveň stylovou víkendovou motorku, která se dobře vyjímá třeba před kavárnou.

Technické údaje

Motor: Příčně uložený vzduchem chlazený čtyřdobý vidlicový dvouválec se dvěma ventily na válec. Vrtání a zdvih 80 x 74 mm, zdvihový objem 744 ccm, kompresní poměr 9,6:1. Největší výkon 35 kW (48 k) při 6200 1/min, největší točivý moment 60 N.m při 2800 1/min. Elektronické vstřikování 38 mm, tlakové oběžné mazání a elektrické spouštění.

Pohonné ústrojí: Primární převod ozubenými koly, sekundární převod kardanovým hřídelem, mechanicky ovládaná jednokotoučová suchá spojka, šestistupňová převodovka.

Podvozek: dvojitý trubkový rám, přední teleskopická vidlice s nosníky o průměru 40 mm, zdvih 130 mm, zadní kyvná vidlice s dvojicí tlumičů, zdvih 118 mm. Brzdy kotoučové, vpředu jednoduchá dvoupísková o průměru 320 mm, vzadu jednoduchá o průměru 260 mm s jednopístkovým třmenem. Kola hliníková litá. Pneumatiky 100/90 R18 vpředu a 130/80 R17 vzadu. Rozvor 1449 mm, výška sedla nad zemí 805 mm, provozní hmotnost 179 kg. Objem palivové nádrže 22 litrů.

Cena včetně DPH: 229 990 Kč

3 Moto Guzzi V7 II Stone 2015 test323 Moto Guzzi V7 II Stone 2015 test303 Moto Guzzi V7 II Stone 2015 test333 Moto Guzzi V7 II Stone 2015 test353 Moto Guzzi V7 II Stone 2015 test343 Moto Guzzi V7 II Stone 2015 test293 Moto Guzzi V7 II Stone 2015 test313 Moto Guzzi V7 II Stone 2015 test273 Moto Guzzi V7 II Stone 2015 test282 Moto Guzzi V7 II Stone 2015 test252 Moto Guzzi V7 II Stone 2015 test232 Moto Guzzi V7 II Stone 2015 test221 Moto Guzzi V7 II Stone 2015 test021 Moto Guzzi V7 II Stone 2015 test012 Moto Guzzi V7 II Stone 2015 test202 Moto Guzzi V7 II Stone 2015 test211 Moto Guzzi V7 II Stone 2015 test102 Moto Guzzi V7 II Stone 2015 test192 Moto Guzzi V7 II Stone 2015 test241 Moto Guzzi V7 II Stone 2015 test031 Moto Guzzi V7 II Stone 2015 test041 Moto Guzzi V7 II Stone 2015 test061 Moto Guzzi V7 II Stone 2015 test081 Moto Guzzi V7 II Stone 2015 test071 Moto Guzzi V7 II Stone 2015 test091 Moto Guzzi V7 II Stone 2015 test111 Moto Guzzi V7 II Stone 2015 test121 Moto Guzzi V7 II Stone 2015 test132 Moto Guzzi V7 II Stone 2015 test142 Moto Guzzi V7 II Stone 2015 test162 Moto Guzzi V7 II Stone 2015 test172 Moto Guzzi V7 II Stone 2015 test182 Moto Guzzi V7 II Stone 2015 test26



Login Přihlásit Registrace ›

 
Reklama