Test Ducati Monster 696: anatomie krásy Hlavní obrázek k článku: Test Ducati Monster 696: anatomie krásy

Ducati Monster je v motocyklovém světě velkým pojmem a najde se asi jen velmi málo lidí, které nechá tato legenda chladnými. Minulý rok se po dlouhých patnácti letech výroby představil nový model a nám se do rukou dostala jeho varianta s motorem 696.

Patnáct let výroby téměř beze změny je skvělou vizitkou designéra Miguela Angela Galuzziho a nesmrtelnost jeho návrhu potvrzuje i nová generace italského naháče. Ač to na první pohled vypadá, že nezůstal kámen na kameni, tvůrci nového Monstra si byli více než dobře vědomi v čem spočívá kouzlo originálního modelu. Radikalita původního návrhu je už trochu obroušena, ale mnoho z charakteristických prvků zůstalo. Jde především o dramaticky nahrbenou nádrž, která svou hmotou dominuje celému motocyklu. Efekt divoké šelmy podporuje také nízko položený přední světlomet. Na novém modelu je však mírně oválný a rozděluje jej drobná konzola. Nejkontorveznějším prvkem současné generace je rám. Klasická příhradová konstrukce zůstala jen v náznaku v přední části. Střední část a podsedlovka je už klasický odlitek, který pro mnoho fanoušků této „dukatky“ působí trochu nepatřičně.

Nejpůsobivější pohled na Monstra byl díky ostrému zakončení sedla a masivní dvojici koncovek, vždy zezadu. V Ducati naštěstí zatím nepodlehli módě superkrátkých koncovek výfuku končících „kde to zrovna vyjde“ (čestnou výjimku tvoří např. krásně čistě zakončený výfuk KTM RC08) a vyvedli dva masivní tlumiče podél sedla.

Malá velká motorka

To co nový Monster přeneslo do 21. století je, ale poloha za řidítky. Tam kde jste si dříve připadali jako v mírně prosezeném křesle a v rukou vám chyběl už jen ovladač od televize, se dnes cítíte jako byste omládli o deset let. Řidítka jsou širší, lépe tvarovaná a umístěná níž. Posaz je ve srovnání s předchozí generací sportovnější a rozhodně lépe odpovídá naturelu motorky. Dlouháni ale asi budou trpět a také pohled na mohutnější postavy za řidítky malé dukatky nebude zrovna harmonický. Monster jednoduše vždy patřil k těm menším motorkám a ani nová generace nemá důvod své kompaktní rozměry skrývat.

V kokpitu už nenajdeme žádný analogový budík a vše potřebné lze vyčíst z dvou digitálních displejů – větší je otáčkoměr a menší sdružuje rychloměr, tripmaster, hodiny a další. Nová zrcátka se povedla nejen tvarově, ale i funkčně a výhled dozadu je výborný. Díky nízké hmotnosti (161 kg bez náplní) je radost s motorkou manipulovat a zlepšil se i rejd. Neustále cítíte dokonalou kontrolu. Motor neprotestuje ani v nižších otáčkách, kde se z Monstra stává beránek a snadno jej povodíte i nejmenšími skulinami mezi auty v zácpě. Silnější zátah dvouválce pocítíte až nad pěti tisíci otáček. Zadní kolo nese robustní hliníkový odlitek kyvky a vpředu je krásná masivní upside-down vidlice. Podvozek mírně přitvrdil a pokud nemáte štěstí na dobrý asfalt, tak vás slušně natřese. Když si ale vyberete správnou okresku, čeká na vás kopa zábavy. Odezva na plyn je na dvouválec zpočátku poměrně měkká, ale pokud budete řadit až nad osmi tisíci otáčkami užijete si euforickou sportovní jízdu. Lehká motorka se skvěle sklápí do zatáček a osmdesát koní si se strojem skvěle rozumí. V případě námi testovaného stroje bylo překvapením podřazování s meziplynem. Aby vše proběhlo jak má, bylo často nutné otočit rukojetí o dost víc než je jinde běžné.

Punk is dead

Nový Monster hodně omládl a z původního obhroublého drzouna se stal opečovávaný elegán. Na stylu záleží a to je z něj nyní cítit víc než kdy jindy. Neznamená to ale, že by se z Monstra stala slečinka. Pořád má správně svalnatý vzhled, jen je zabalen do moderního kabátu. Rám je tužší a větší jistota je cítit ze všech částí dobře postavené motorky.Výkon není ohromující, ale vzhledem k zaměření stroje naprosto dostatečný. Cestování nebude jeho nejsilnější stránkou a jízda po dálnici určitě také ne. Skvěle ale zvládá klikaté okresky a když na něm vyrazíte přes město do práce budete se na každý pracovní den těšit zas o něco více.

Technické údaje

motor: vzduchem chlazený dvouválec do L, 2 ventil Desmodromic
zdvihový objem: 696 ccm
vrtání x zdvih: 88,0 x 57,2 mm
kompresní poměr: 10.7:1
výkon motoru: 58,8 kW / 80 k při 9000 1/min
točivý moment: 69 N.m při 7750 1/min
palivový systém: elektronické vstřikování Siemens
výfuky: 2 hliníkové tlumiče s třícestným katalyzátorem
emise: Euro 3
převodovka: 6ti stupňová
poměr: 1,32/13; 2,30/18; 3,28/21; 4,26/23; 5,22/22; 6,24/26
primární převod: poměr 15/45
sekundární převod: řetěz, přední ozubené kolo 15, zadní 41
spojka: vícelamelová v olej. lázni, hydraulicky ovládaná, APTC


podvozek: příhradový rám z ocelových trubek
rozvor: 1450 mm
přední odpružení: 43 mm upside-down vidlice Showa, zdvih 120 mm
přední ráfek: 3-paprskový z lehké slitiny 3.50 x 17
přední pneu: 120/60 ZR 17
zadní odpružení: nastavitelný Sachs monoshock, zdvih 148mm
zadní ráfek: 3-paprskový 4,50 x 17
zadní pneu: 160/60 ZR 17
přední brzdy: 2x 320 mm kotouč, 4 pístkové radiální třmeny
zadní brzdy: 245 mm kotouč, 2 pístkový třmen
nádrž: 15 l (z toho rezerva 3,5 l)
váha: 161 kg
výška sedla: 770 mm
přístroje: digitální multifunkční: rychloměr, otáčkoměr, měření kol, hodiny, teplota vzduchu, teplota motoru, napětí na baterii, denní počítadlo, počítadlo rezervy paliva, upozornění na servis, možnost připojení DDA, imobilizer, kontrolky: neutrál, směrová světla, dálkové světlo, nízký tlak oleje, rezerva paliva.
cena: 218 000 Kč

duc696_666201duc696_666203duc696_666204duc696_666206duc696_666207duc696_666208duc696_666209duc696_666210duc696_666211duc696_666213duc696_666214duc696_666215



Login Přihlásit Registrace ›

Reklama
Reklama