Reklama

Sedmička pozapomenutých retro roadsterů

Retro styl je poslední dobou dost v módě a výrobci představují jeden nový model za druhým. Někdy však není potřeba vlastnit žhavou novinku, starší model vám udělá stejnou službu a nemusí si hrát na to, že je retro, protože on jím opravdu je. Tyhle navíc vypadají pořád dost dobře.

Kawasaki ZR1100 Zephyr 1100 (1994-99)

1 Kawasaki zephyr 1100

Myslím, že se nenajde nikdo, kdo by neznal model Zephyr. Pravda, asi více jsou známé slabší verze 750 a 550, které byly poprvé představeny v roce 1992. Tyto modely byly inspirovány vzhledem klasického Zeda, ovšem s moderními brzdami, tlumiči a na svou dobu to byl velmi odvážný retro model. Ovšem stal se také známý špatnou kvalitou provedení a „nudným“ výkonem. Naštěstí o dva roky později přichází na scénu Zephyr 1100, který tyto negativa rázem smazal a doposud patří mezi klasické motocykly, které neztratili svoje kouzlo. Stále je to nadčasový stroj.
Aktuální cena: od 50 tis. korun

Triumph Thunderbird 900 Sport (1998-2004)

1 Triumph thunderbird

V roce 1998 jej představili jako sportovní verzi veleúspěšného Thunderbird Triple, který se pyšnil komfortní jízdou a decentním vzhledem. Chyběla mu však dynamika a kus žhavosti v těle, to měla vyřešit verze s označením Sport, která se chlubila vyšším výkonem o 13 koníku, šestistupňovou převodovkou a 17-palcovými sportovními koly. Přední stavitelné vidle z něj dělaly opravdový roadster se závodními ambicemi. Bohužel jeho vzhled nebyl každému po chuti, a tak je tento motocykl dnes jedním z neprávem pozapomenutých strojů a nikdy nesklidil tolik obdivu, jako klasický Thunderbird Triple. Ovšem pořád je to motocykl, který stojí za svezení.
Aktuální cena: do 100 tis. korun

Honda CB Seven-Fifty F2 (1992-2001)

1 Honda-CB-Seven-Fifty

V době, kdy se dostal k prodejcům jako žhavá novinky, zastínil slávu Kawasaki Zephyr 750. Vzduchem chlazený čtyřválec DOHC se svým vzhledem snažil připodobnit slavným sportovním motocyklům ze sedmdesátých let. Ovšem pouze vzhledem a stylem, ale ne jeho výkonem. Ve své době byl výkon 73 koní nezajímavý, jízda byla pro mnohé nudná, jednotvárná a celkově byla Seven-Fifty brána jako nevýrazný stroj. Což je ovšem veliká škoda, protože i po letech je stále hezčí a hezčí.
Aktuální cena: od 40 tis. korun

Suzuki GSX750 Inazuma (1997-2000)

1 Suzuki gsx 750

Suzuki přišla se svojí Inazumou jako konkurence Hondy Seven-Fifty a Kawasaki Zephyr 750, říkalo se dokonce o ní, že to byl jeho klon. Jako pohon měla olejem chlazený motor z GSX-R750 o výkonu 85 koní. Dříve tomu tak nebylo, prodávala se méně něž konkurenti, ale nyní je rozhodně atraktivnější a pokud si ji pořídíte, bude to i hodnotnější stroj. Povedený roadster, který vám bude dobře sloužit ještě mnoho dalších let.
Aktuální cena: od 50 tis. korun

Ducati GT1000 (2005-09)

1 Ducati gt1000

Ducati měla velmi krátký život. Měl to být klasický sportovně vyhlížející motocykl, ale nesetkal se s úspěchem u zákazníků. Byl doslova přehlížen. Nelíbilo se jim tvar jeho sedla, praktické ergonometrické tvary nádrže a neuspěl ani celkový vzhled motocyklu. Co se nelíbilo ve své době, má v té dnešní opačný průběh. Ducati GT1000 nyní patří mezi ty motocykly, u kterých jeho hodnota téměř neklesá. Za pěkný kousek zaplatíte i čtvrt milionu korun.
Aktuální cena: od 150 tis. korun

Honda CB1000 ‘Big One’ (1992-96)

1 Honda cb 1000

V devadesátých letech to byl jednoznačně největší a nejsilnější roadster, jaký se dal na trhu pořídit. Klasika s retro vzhledem, která byla poháněna stejným motorem, jako Honda CBR1000R. Motocykl byl vyvíjen ve spolupráci se závodním oddělením HRC. I po čtvrtstoletí vypadá tenhle stroj skvěle, exkluzivně a je jiný, je totiž téměř dokonalý. Tohle je skvělá volba i v dnešní době. Nezklame a potěší vaše oko.
Aktuální cena: od 30 tis. korun, ty nejlepší se však prodávají kolem 200 tis. korun

Yamaha XJR1200 (1994-98)

1 Yamaha xjr1200

Příchodem Yamahy XJR 1300 v roce 1998, upadl tenhle o čtyři roky starší čtyřválec v zapomnění. To je velká škoda, protože tenhle mohutný stroj se od jeho mladšího sourozence zas až tolik neliší. Kromě toho, že jej seženete levněji, je jeho motor usazen do robustního rámu a vzadu má pár slušně fungujících tlumičů. Mimochodem je poháněn stejným motorem, jako měla Yamaha FJ 11.
Aktuální cena: od 60 tis. korun



Login Přihlásit Registrace ›

 
Reklama