Reklama

Royal Enfield: Concept KX

Indické značce Royal Enfield se podařilo okouzlit svět svým konceptem dvouválcového bobbera, Concept KX. Škoda, že to je jenom designová studie, kterou chtěli ukázat, co jejich návrháři a konstruktéři dokážou vytvořit. Ale třeba také ne...

Royal Enfield, značka, která téměř upadla v zapomnění, se pomalu a jistě šplhá zpět na výsluní. Vývojové centrum v Anglii nelení, postupem času přivedli na svět jejich cestovní enduro Himalayan. Oprostili se od toho, že jejich typickým znakem jsou stroje poháněny jednoválcem a představili zcela nové dvouválcové motory, které jsou srdcem modelu Continental 750, ale také Continental GT 650 a Interceptor INT 650. Na jaře letošního roku vyjel z jejich továrny model Thunderbird X.

1 Royal Enfield Concept KX (13)1 Royal Enfield Concept KX (24)1 Royal Enfield Concept KX (16)

Poptávka po jejich motocyklech začala růst a vloni prodali více než 800 tisíc kusů. Možná, že tohle ani sami nečekali. Vývojové centrum však nenechali ladem, naopak, nechali jim naprosto volné ruce k tomu, aby ukázali, jaké nápady se v nich ukrývají. Přesně půl roku jim trvala realizace konceptu KX od prvotních náčrtů, přes detailnější kreslené studie, výrobu hliněného modelu, až po stavbu reálného motocyklu.

1 Royal Enfield Concept KX (18)1 Royal Enfield Concept KX (19)1 Royal Enfield Concept KX (21)

Inspirací pro jejich koncept se stal původní model Royal Enfield KX, postavený na konci třicátých let, jehož srdcem byl vzduchem chlazený dvouválcový motor o zdvihovém objemu 1140 ccm. Tenkrát to byl jeden z těch luxusnějších strojů, při jeho výrobě byly použity drahé komponenty z mědi, sedlo bylo ušito z té nejlepší hovězí kůže a také se při stavbě vycházelo v té době z nejlepších konstrukčních řešení.

1 Royal Enfield Concept KX (28)1 Royal Enfield Concept KX (30)1 Royal Enfield Concept KX (34)

Stejnou cestou se rozhodli jít návrháři i u své studie Concept KX, která je vkusnou kombinací moderny s retro prvky. Motocykl dostal jako pohonnou jednotku dvouválcový motor o objemu 838 ccm, který je tu jako samonosný prvek. Zajímavým nápadem je řešení paralelogramové vidlice s předním LED světlem, uvnitř něj si můžete povšimnout písmene „E“, tedy stejného znaku, jako se v třicátých letech používalo v nápisu Enfield. Kyvná vidlice je jednoramenná, trojúhelníkového tvaru. Pod prošívaným koženým sedlem je šikovně uložený zadní tlumič.

1 Royal Enfield Concept KX (26)1 Royal Enfield Concept KX (31)1 Royal Enfield Concept KX (40)

V Royal Enfield říkají, že je toto pouze koncept, který nebude nikdy realizován. Osobně si myslím, že tomu bude jinak. Model KX je bezesporu velmi dobře propracovaný do každičkého detailu, počkejme si do příštího roku, jestli nás překvapí produkční verzí, i třeba poněkud ořezanější než je tento krasavec.

1 Royal Enfield Concept KX (1)1 Royal Enfield Concept KX (2)1 Royal Enfield Concept KX (3)1 Royal Enfield Concept KX (14)1 Royal Enfield Concept KX (17)1 Royal Enfield Concept KX (22)1 Royal Enfield Concept KX (11)1 Royal Enfield Concept KX (12)1 Royal Enfield Concept KX (15)1 Royal Enfield Concept KX (20)1 Royal Enfield Concept KX (23)1 Royal Enfield Concept KX (47)1 Royal Enfield Concept KX (49)1 Royal Enfield Concept KX (10)1 Royal Enfield Concept KX (25)1 Royal Enfield Concept KX (27)1 Royal Enfield Concept KX (29)1 Royal Enfield Concept KX (32)1 Royal Enfield Concept KX (33)1 Royal Enfield Concept KX (35)1 Royal Enfield Concept KX (36)1 Royal Enfield Concept KX (37)1 Royal Enfield Concept KX (38)1 Royal Enfield Concept KX (39)1 Royal Enfield Concept KX (4)1 Royal Enfield Concept KX (41)1 Royal Enfield Concept KX (42)1 Royal Enfield Concept KX (43)1 Royal Enfield Concept KX (44)1 Royal Enfield Concept KX (45)1 Royal Enfield Concept KX (46)1 Royal Enfield Concept KX (48)1 Royal Enfield Concept KX (5)1 Royal Enfield Concept KX (6)1 Royal Enfield Concept KX (9)1 Royal Enfield Concept KX (7)1 Royal Enfield Concept KX (8)



Login Přihlásit Registrace ›

 
Reklama