Reklama

Norton V4RC: prototyp café raceru

Pár měsíců to vypadalo, že anglická značka Norton míří k zániku, než se objevilo indické TVS a vše se obrátilo tím správným směrem. Nejenom, že mají novou továrnu, ale pochlubili se také novým prototypem café raceru V4RC.

Snad má již tato letitá značka své nejhorší období za sebou a pod křídly TVS se jí bude dařit, neboť se zdá, že se Indové nebojí do Nortonu investovat. Postavili zcela novou centrálu v Solihullu, kde kromě sídla firmy, showroomu se servisem a malého muzea naleznete také továrnu, kde se tyto luxusní motocykly staví. A co víc, když budete chtít, můžete se dívat, jak vám servisují váš motocykl a až vás to začne nudit, druhým oknem se podíváte do srdce samotné továrny. Pozorovat, jak se někomu staví jeho splněný sen, může být zajímavou podívanou.

Pro TVS je nejdůležitějším úkolem zachovat motocyklům značky Norton punc nejluxusnějších strojů na anglické půdě a nejinak tomu bude i s novým café racerem, který před pár dny představili a který svoji premiéru zažije na tradiční domovské výstavě Motorcycle Live v Birminghamu. Prototyp V4RC není ničím jiným, než svlečeným superbikem Norton V4SV. Na jeho výrobu bude použito těch nejkvalitnějších materiálů, jako je karbon, leštěný hliník a vše bude ručně stavěno a svařováno.

1 Norton V4CR prototyp (1)1 Norton V4CR prototyp (2)1 Norton V4CR prototyp (3)

Café racer bude mít oproti V4SV kratší podsedlový rám, bude jednosedadlový a jiné bude také přední světlo, které bude mít víc do stylova. Nad kulatým LED světlometem je malý větrný štítek. Pod mini štítkem se ukrývá šestipalcový plně barevný displej s funkcí automatického stmívání. Vybaven bude i zadní kamerou.

Podvozek bude plně stavitelný a dodá jim jej firma Öhlins, vpředu vidle NIX30, vzadu monoshock TTXGP. Poháněný bude vidlicovým čtyřválcem o zdvihovém objemu 1200 ccm s výkonem 185 koní při 12 500 ot/min a maximálním točivým momentem 125 Nm při 9 000 ot/min. Samozřejmostí bude rovněž špičková elektronická výbava v čele se šestiosou inerciální jednotkou s náklonovým ABS i kontrolou trakce, se třemi jízdními režimy Wet, Road a Sport a chybět nebude ani obousměrné rychlořazení. Ovládání motocyklu bude bezklíčové s automatickou funkcí zamykání.

Suchá hmotnost superbiku V4SV je 193 kilogramů, dá se očekávat, že V4RC bude mít zcela jistě nižší váhu, předpokládám, že by se mohla dostat pod 190 kilogramů. O bezpečné zastavení karbonových kol BST se vám postará dvojice 330 mm kotoučů a radiální čtyřpístky Brembo. Do karbonové nádrže vám vejde 15 litrů paliva. Jak však sám výrobce uvádí, je to jenom prototyp, u produkční verze mohou být některé věci jinak.

Zdroj: Norton



Login Přihlásit Registrace ›

 
Reklama