Reklama

Kawasaki Z H2: extrémní naháč s kompresorem

Tohle je tedy nářež! Nejenom, že tenhle „naháč“ od Kawasaki vypadá skvěle, on je navíc poháněný stádem 200 divokých koní, které žene vpřed kompresor. Je víc než jasné, že tahle jízda bude divočina větší než jindy.

Novinka Z H2 bude mít díky svému vzhledu fanoušky i odpůrce. Její vzhled má být jednoduchý a bez příkras. Ostře lomené agresivní tvary si buď zamilujete, nebo vás nechají chladnými. Nám se tedy líbí velmi a asi možná nejvíc při pohledu z boku, kde je krásně vidět,jak plynule navazuje větrný štítek na přední polokapotu, která je přichycena přímo k rámu a zároveň slouží jako kryt LED světlometu. Perfektně střižené je i sedlo, kde se jako jezdec budete cítit skvěle usazeni. Všimněte si, jak je rovnoběžná koncovka výfuku se vzpínající se zádí motocyklu. To je zkrátka jedinečný nápad, který se designérům povedl.

1 Kawasaki Z H2 (10)1 Kawasaki Z H2 (14)1 Kawasaki Z H2 (13)

Novinka Z H2 je postavená na základech cestovního motocyklu Kawasaki Ninja H2 SX, ale odstrojením kapotáží to opravdu neskončilo. Rám je sice téměř stejný, ale pokud se podíváte podrobně, tak zjistíte, že nemá letmo uložené kolo, ale oboustrannou kyvnou vidlici. Podvozek dodala firma Showa, vpředu je obrácená vidlice SPF BP, vzadu je mohoshock Uni Trak. O bezpečné zastavení se vám postarají brzdy Brembo, vpředu je M4.32, které brzdí dva 290 mm kotouče, vzadu je 226 mm kotouč brzděn dvoupístkovým třmenem.

1 Kawasaki Z H2 (9)1 Kawasaki Z H2 (8)1 Kawasaki Z H2 (7)

Naháči mi sedí, mám ráda tenhle styl motocyklů, ale vážně nevím, jestli bych chtěla mít doma Z H2. Ono totiž mít nekapotovaný motocykl, který má přeplňovaný motor s výkonem 200 koní je téměř šílený, na jízdu to bude určitě povedený stroj, jenomže dokážete si sami sebe představit, že byste udrželi emoce a ruku na plynu, když víte, co se vám ukrývá pod sedlem? A navíc když jednou okusíte, co to umí? Tohle je fakt „husto krutý“ stroj.

1 Kawasaki Z H2 (5)1 Kawasaki Z H2 (6)1 Kawasaki Z H2 (15)

O kapalinou chlazeném řadovém čtyřválci o zdvihovém objemu 998 ccm tedy víme, že má výkon 200 koní při 11 000 1/min, ale atraktivní je rovněž i jeho kroutící moment 137 Nm, který má svůj vrchol již při 8500 1/min. Je to správné číslo, nespletla jsem se a tak se můžete těšit na neuvěřitelné lechtání v žaludku, když dáte plný plyn. Možná díky za to vykrojené sedlo ve výšce 830 mm, zdá se, že ho budete potřebovat. No a myslím, že v tomto případě nebude limitující ani váha 239 kilogramů. Asi nejvíc vás spíš bude trápit věčně suchá 19 litrová nádrž.

1 Kawasaki Z H2 (4)1 Kawasaki Z H2 (16)1 Kawasaki Z H2 (11)

Do výbavy dostane novinka Z H2 i skvělou elektroniku, kterou budete jednoduše ovládat na levém řídítku. Můžete se tak těšit na výběr mezi třemi jízdními režimy, náklonové ABS, launch control, třístupňovou kontrolu trakce, obousměrné bezspojkové řazení a také tempomat. Veškeré informace se vám budou zobrazovat na barevné TFT přístrojové desce. Samozřejmostí je i bezdrátové propojení vašeho telefonu s motocyklem pomocí technologie Bluetooth a aplikace Rideology.

1 Kawasaki Z H2 (1)1 Kawasaki Z H2 (2)1 Kawasaki Z H2 (3)

Do prodeje by se měla Z H2 dostat na začátku příštího roku. Na výběr budete mít ze třech barevných variant, které se budou lišit i cenově. Nejlevnější by měla být černá barva, o něco dražší bude černá v kombinaci s červeným rámem a červenými doplňky a nejdražší bude typická Kawasaki šedo-zelená kombinace. Cena ještě nebyla stanovena, ale měla by být nižší než půl milionu korun.

1 Kawasaki Z H2 (12)



Login Přihlásit Registrace ›

 
Reklama