Reklama

Indian FTR1200: s vylepšenými jízdními vlatnostmi

Překvapivě rychle se modely FTR 1200 staly jedněmi z nejoblíbenějších modelů amerického výrobce Indian Motorcycle. Ať už to bylo díky jejich unikátnímu designu, zábavnému V-Twin motoru, ale také vynikajícím jízdním vlastnostem.

Poprvé byl světu představen model FTR1200 již v roce 2017, tehdy to byl závodní model, který však zaujal velké množství zákazníků a dalo se čekat, že se brzy na trhu objeví klasická produkční verze. Indian FTR1200 se oficiálně představil v roce 2018, aby jej o rok později následovala verze Rally a za další rok verze Carbon. V letošním roce se tato populární platforma díky zcela nové modelové řadě FTR posouvá ještě mnohem dál.

Modely FTR vynikají jízdními vlastnostmi zejména na asfaltu. Díky vyladěnému motoru, optimalizovanému nastavení odpružení, ostřejšímu úhlu hlavy řízení, kratší stopě a silničním rozměrům 17palcových ráfků a pneumatik nabídne nové FTR ještě lepší jízdní vlastnosti a kompaktnější zpětnou vazbu. Všechny modely řady FTR jsou obuty do pneumatik Metzeler Sportec se sportovním profilem a vybaveny plně nastavitelným odpružením, přičemž top model FTR R Carbon má vpředu i vzadu špičkové komponenty značky Öhlins.

1 Indian FTR 1200 2021 (2)1 Indian FTR 1200 2021 (3)1 Indian FTR 1200 2021 (4)

Nové naladění motoru společně s vylepšením jeho pohyblivých součástí přispělo k plynulejší a čitelnější odezvě na plyn, zatímco systém deaktivace zadního válce omezuje produkci tepla, když motor běží na volnoběh. Zdvihový objem vidlicového kapalinou chlazeného dvouválce s výkonem 92 kW (123 k) a točivým momentem 120 Nm je 1 203 ccm.

Modely FTR, FTR S a FTR R Carbon jsou vybaveny 17palcovými hliníkovými ráfky obutými do silničních pneumatik Metzeler Sportec, které přinášejí přesnější ovladatelnost, společně s ostřejším úhlem hlavy řízení 25° a kratší stopou 99,9 mm. Menší kola v kombinaci s předním a zadním odpružením se zdvihy 120 mm přispívají ke snížení sedla o 36 mm. Kromě toho, řídítka ProTaper jsou o 40 mm užší, čímž podporují obratnost motocyklu a dávají jezdci lepší kontrolu nad strojem.

Další úpravy nové modelové řady FTR zlepšují jízdní vlastnosti a cestovní komfort. Tyto tři modely nabízejí plně nastavitelné přední a zadní odpružení – nový prvek v základní výbavě FTR, stejně jako systém deaktivace zadního válce, který snižuje množství tepla jdoucího od motoru ve volnoběžných otáčkách. Nové nastavení motoru rovněž zlepšuje studené starty.

Všechny modely FTR si zachovaly bohatou standardní výbavu předchozích generací FTR. Převrácená přední vidlice, naladěná na silnici, spolu s radiálně uchycenými brzdami Brembo, nabízí jezdci výborný brzdný účinek, zatímco tempomat přispívá k jízdnímu komfortu. Nový Indian FTR bude na českém trhu k dispozici od dubna letošního roku, a to za cenu od 379 890 Kč včetně DPH.

Mezi klíčové prvky, které odlišují jednotlivé modely, patří:

FTR
Základní model FTR má analogový přístrojový panel a dodává se v barevném provedení Black Smoke s červenými detaily, jako jsou proužky na ráfcích, červené logo Indian Motorcycle přes palivovou nádrž a červená pružina zadního tlumiče. Základní model FTR je rovněž k dispozici ve verzi s omezeným výkonem pro držitele řidičského oprávnění A2.

1 Indian FTR 1200 2021 (1)1 Indian FTR 1200 2021 (5)1 Indian FTR 1200 2021 (6)

FTR S
Prémiový model nabízí kromě dvou barevných provedení Maroon Metallic a White Smoke navíc 4,3palcový dotykový displej s možností připojení telefonu přes Bluetooth nebo USB a nastavitelnými ukazateli. FTR S má ve standardní výbavě modernizovaný výfuk Akrapovič, tři jízdní režimy, systém wheelie control s kontrolou zadního kola, kontrolu trakce, systém kontroly stability a náklonové ABS. Rychlonabíjecí USB zásuvka navíc umožňuje dobíjení osobní elektroniky.

FTR R Carbon
Špičkový prémiový model FTR R Carbon je vrcholem modelové řady FTR. Kromě výše uvedených prvků výbavy, společných s modelem FTR S, se FTR R Carbon odlišuje karbonovými kryty palivové nádrže, předním blatníkem a kapličkou předního světlometu, plně nastavitelnou zlatou přední vidlicí Öhlins a zlatým zadním tlumičem s oddělenou nádobkou, černým výfukem Akrapovič, prémiovým potahem sedla a číslovaným logem na panelu.

FTR Rally
Vzhled scrambleru si model FTR Rally zachovává díky pneumatikám Pirelli Scorpion Rally STR na vyplétaných ráfcích o rozměrech 18 palců vzadu a 19 palců vpředu. Stejně jako ostatní modely FTR, má FTR Rally vylepšené naladění motoru a citlivější reakci na plyn i systém deaktivace zadního válce. Řídítka ProTaper jsou u modelu FTR Rally o 50 mm výše než u ostatních modelů FTR, což přináší vice komfortu, uvolněnější jízdní pozici a lepší ovladatelnost. Model FTR Rally s analogovým přístrojovým panelem je v nabídce v barevném provedení Titanium Smoke. Stejně jako základní model FTR, je FTR Rally rovněž k dispozici ve verzi s omezeným výkonem pro držitele řidičského oprávnění skupiny A2.

1 Indian FTR 1200 Rally 2021 (1)1 Indian FTR 1200 Rally 2021 (2)1 Indian FTR 1200 Rally 2021 (3)

Příslušenství
FTR, coby ideální základ pro další individualizaci, dostává také rozšířenou nabídku příslušenství k vylepšení stylu, jízdních vlastností či komfortu. Nová řada stylového příslušenství zahrnuje nové tankpady a k dispozici je také spousta karbonových doplňků včetně krytů řetězu, krytů chladiče, a 17palcového předního blatníku. Jezdci mají rovněž možnost upgradovat odpružení pomocí sady vidlice a zadního tlumiče Öhlins, nebo na dlouhé cesty vybavit svůj motocykl taškou na zadní nosič, sedlem R Carbon a USB dobíjecí zásuvkou.

Zdroj: Indian Motorcycle



Login Přihlásit Registrace ›

 
Reklama