Reklama

Honda Super Cub: Deus ex Machina

Pokud se dá o nějakém motocyklu říct, že je to nejoblíbenější a nejprodávanější stroj, tak je to rozhodně Honda C105 Super Cub.

Od roku 1958, kdy se začala tato legenda vyrábět, jich z výrobního pásu sjelo více než 85 milionů. Honda C105 Super Cub, byla známá také svým zavěšením motoru pod spodní trubkový rám. Po ulicích v Japonsku jich potkáte ještě dost, svou popularitou a všestranným využitím by se dalo přirovnat k našemu mopedu Babeta. Ta svého času také zažívala obrovský boom, ovšem nedočkalo se jí tolika zajímavých úprav, jako Super Cubu.

Matthew Roberts z designérského studia Deus ex Machina se rozhodl přestavět model z roku 1961 a nenechal na něm nit suchou. Celý jej přepracoval a postavil z něj závodní okruhový stroj. Pro jeho stavbu se nechal inspirovat závodními speciály z padesátých a šedesátých let a postavil jej na start historických strojů vyrobených do roku 1964. Oblíbenost Hondy Super Cub je tak veliká, že má i svůj samostatný závod. Pro účely závodů třídy N50 má stavba snadno vyjímatelný světlomet, z karburátoru se pro maximální přísun vzduchu sundá filtr a máte tu super závodní stroj. Na konci závodu si posbíráte vítězný vavřínový věnec, nasadíte sundané komponenty zpět a můžete zase odcestovat v sedle tohoto jednostopého krasavce domů.

Designér Matthew Roberts dodal C105ce zajímavý prvek, který je plně funkční a tím je dlouhá příčka, která propojuje řízení se zadním kolem a která v sobě ukrývá baterii, palivovou nádrž a v její přední části je také umístěný původní rychloměr. Na opačné straně této příčky je na zakázku vyráběné čalouněné sedlo pro jezdce. Jeho pozice byla upravena dozadu posunutými stupačkami a nízko posazenými řídítky.

Celá vrchní část motocyklu je ručně stavěná jako monokok, při její výrobě se používal kompozitní materiál. Nově jsou do ráfků od firmy DID vypleteny středy kol. Přední kolo je zavěšeno do přední vidlice, zadní do původní kyvky, která je navíc odpružena závodními plynovými tlumiči. Původní motor, čtyřtaktní jednoválec s OHV rozvodem a obsahem 49 ccm, zůstal téměř beze změny. Pouze mu byl zvýšen výkon na 60 ccm, ale vše je v souladu s předpisy pro historické závody motocyklů Honda Super Cub,

1 Honda Super Cub Deus Japan011 Honda Super Cub Deus Japan021 Honda Super Cub Deus Japan031 Honda Super Cub Deus Japan051 Honda Super Cub Deus Japan071 Honda Super Cub Deus Japan081 Honda Super Cub Deus Japan091 Honda Super Cub Deus Japan121 Honda Super Cub Deus Japan111 Honda Super Cub Deus Japan101 Honda Super Cub Deus Japan04



Login Přihlásit Registrace ›

 
Reklama