Reklama

Honda CB 1100: klasika bude i v Evropě

Evropa se může těšit na chuťovku v podobě nádherné klasiky. Honda CB 1100 se představila již v roce 2009 na Tokijském salonu a od roku 2010 se úspěšně prodává na tamním trhu.

Právě na probíhající výstavě Intermot 2012 v Kolíně nad Rýnem proběhlo její oficiální představení pro evropský trh. Proč až nyní? Přísnější evropské homologační předpisy už v dřívější době zamezily dovozu mnohých modelů japonských motocyklů, a v případě Hondy CB1100 to bylo naprosto stejné. Ovšem po svém představení v roce 2009 se zvyšovali ohlasy na tento stroj klasického střihu a Evropa vyslyšela tato volání.

Určitě si všichni vzpomenete na legendární modelovou řadu Honda Four. Ta se stala inspirací právě pro CB 1100. A vzalo se to úplně od začátku. V případě novinka se tak nejedná jen o takzvanou úpravu z jiného modelu motocyklu, ale jde o úplně nový stroj včetně motorové jednotky. A stavba se navíc pečlivě držela odkazu sedmdesátých a osmdesátých let minulého století. Potenciální zákazník dostane do ruky opravdový skvost v podobě poctivého motocyklu s nádechem dob minulých.

Dvojitý kolébkový rám z oceli, klasické vidlice a zadní vinuté pružiny, chromované blatníky a úžasný vzduchem chlazený motor. Rozměry pneumatik také hovoří za vše, Přední 110/80 x 18„ vpředu a 140/70 x 18“ vzadu jsou bez diskuze hodně retro a pasují k CB 1100 dokonale. Bez nové techniky to ale kompletně nepůjde. Brzdový systém je zde v dokonalém provedení systému C-ABS s dominující dvoukotočovou přední brzdou a průměru kotouče 296 mm a s kvalitním třípístkem značky Nissin. Podobné je to s přístrojovou deskou, klasické chromované budíky jsou doplněny digitálním displejem s ukazateli základních informací o motocyklu, ale vše je provedeno opravdu v decentním stylu.

To nejkrásnější co přitahuje pohledy je zaručeně stavba motoru. Vzduchem a kapalikou chlazený řadový čtyřválec je impozantní. Bohaté žebrování válců je nejen stylové, ale i funkční k odvodu tepla. K lepšímu průběhu chlazení pomáhá ještě olejový chladič. Dvojí vačkový hřídel, vrtání 73,5 mm a zdvih 67,2 mm, maximum výkonu pro evropských trh bylo nakonec utlumeno na 85,5 koně při 8 500 1/min. a hranice točivého momentu se zastavuje na 90,4 N.m. Ani motoru se samozřejmě nevyhly dnešní už běžné technické nutnosti v podobě elektronického vstřikování a použití katalyzátoru. Převodovka je klasická pětistupňová se spojkou v olejové lázni.

Těšme se tedy, že brzo uvidíme tento stroj klasického a elegantního střihu brázdit i české silnice. Myslím si, že v tom nejedeme v redakci sami a určitě se kocháte se námi.

Technické údaje

Motor: Vzduchem a olejem chlazený čtyřválec, DOHC. Vrtání a zdvih 73,5 x 67,2 mm, zdvihový objem 1140 ccm, kompresní poměr 9,5 : 1. Největší výkon 66 kW při 7500 1/min, největší točivý moment 93 N.m při 5000 1/min. Elektronické vstřikování, tlakové oběžné mazání, elektrické spouštění a el. digitální zapalování.

Pohonné ústrojí: Primární převod ozubenými koly, sekundární převod řetězem, vícelamelová spojka v olejové lázni, pětistupňová převodovka.

Podvozek: ocelový rám, přední vidlice konvenčního typu o průměru 41 mm, dva zadní tlumiče se seřiditelnou tuhostí pružiny. Brzdy kotoučové, vpředu dvojitá, vzadu jednoduchá. Pneumatiky 110/80-18 vpředu a 140/70-18 vzadu. Rozvor 1490 mm, výška sedla nad zemí 795 mm, pohotovostní hmotnost 248 kg. Objem palivové nádrže 14,6 l.

Cena vč. DPH: zatím není stanovena

Honda CB1100Honda CB1100Honda CB1100Honda CB1100Honda CB1100



Login Přihlásit Registrace ›

 
Reklama