Reklama

Hero XF3R: indický koncept streetfighteru

Svým agresivním vzhledem a poněkud většími rozměry ve vás Hero XF3R může vyvolat pocit, že se jedná o pekelně rychlý stroj.

Nenechte se zmást, obsah této novinky by neměl přesáhnout hranici 300 kubíků. Někoho to může zklamat, ale na asijských trzích patří maloobjemové sportovní motocykly mezi nejprodávanější stroje a i na ostatních kontinentech mají jejich prodeje stoupající tendenci. Úspěšně se prodává Kawasaki Ninja 300 i Honda CBR 250R a s menším obsahem se poprvé představilo i BMW se svojí G310R.

Novinka Hero XF3R byla představena na Auto Expo Show v indickém Dillí, z tohoto malého veletrhu, kde se toho pro evropský trh moc nového neobjeví, jsme vám nedávno představili nový skútr Honda Navi. Indická společnost Hero však není žádným nezkušeným hráčem, v její produkci naleznete čtvrtlitrový supersport HX 250 R nebo zajímavý naftový skútr RNT 150 TDi. Navíc jsou finančně zainteresováni i v projektu Erik Buell Racing, který se však poslední dobou potýká se značnými existenčními problémy a tak toto spojení nevidím do budoucnosti jako perspektivní.

Novinka Hero XF3R se však od jejích starších sportovních sourozenců odlišuje a přináší několik nových komponent, než na které jsme u indického výrobce zvyklí. Sportovní kola z lehké slitiny doplňuje přední upside-down vidlice, to není nic nezvyklého, ovšem u tohoto motocyklu bych neočekávala zadní kyvku s jednostranným uchycením kola.

Možná je to tou červenou barvou a typem konstrukce zadního podsedlového rámu, ale zadní část Hero XF3R mi připomíná motocykl Triumph Daytona 675R. Souběžně pod zadními liniemi podsedlového rámu je uchycena koncovka výfuku a musím se přiznat, že se mi její umístění u tohoto motocyklu líbí a skvěle podtrhuje divoký vzhled stroje. Jeho agresivitu ještě umocňuje ostře tvarovaná palivová nádrž, přední světlomet i samotná kapotáž stroje.

Z elektronických asistentů tu u tohoto stroje naleznete ABS a také vám nabízí na výběr ze dvou přednastavených palivových map. Předpokládám, že by to mohl být buď Sport nebo Rain. Těžko se to odhaduje, neboť nevím, jestli se bude tato novinka prodávat pouze na asijském trhu, nebo s ní budou chtít zamířit i na jiné kontinenty.

Novinka by měla mít šestistupňovou převodovku, automatické vypínání ukazatele směru a zadní světlo by mělo být vybaveno technologií LED. Do produkce by se mohl tento koncept dostat již v příštím roce. Výrobce sice cenu neuvedl, ale na indickém trhu se spekuluje o ceně 2300 eur. Ovšem na mimo asijských trzích by cena byla rozhodně vyšší.

1 Hero XF 3 R11 Hero XF 3 R2



Login Přihlásit Registrace ›

 
Reklama