Reklama

Ducati Leggero Cafe Racer: plním vaše přání

Walt Siegl si potrpí na motocykly značky Ducati. Cokoli co má příhradový rám musí nejprve odstrojit a potom vyladit k obrazu svému.

Úpravce italských motocyklů je známý svými stavbami na zakázku. My vám teď představíme dva jeho poslední stroje, které autor před několika hodinami vypustil do světa. Nemůžeme od nich odtrhnout oči, protože tohle je esence motocyklového ježdění v pravém slova smyslu. Nejde jen o detaily a o odlišnost jednotlivých strojů, ale představa jak se motocykly sklápí do zatáčky, s jakou radostí perfektní odlehčené podvozky kopírují vámi zvolenou stopu, bez sebemenšího zaváhání, nám nahání husí kůži. Reportér Wall Street Journal, Jonathan Welsh, který měl možnost vidět stroje na vlastní oči se doslova rozplýval, a to neměl možnost se povozit.

Požadavky od klientů na tyto buchary byli u každého stroje odlišné. Naháč v klasickém monstřím stylu a závoďák v retro stylu. Ani jeden neztrácí přitažlivost zašlých let a vrací řidiče zpět na začátek pravého motorkaření. Není lepší způsob jak spojit řidiče s motocyklem než takto. Ducati Leggero Cafe Racer je o lakování. Nebo lépe řečeno o grafickém návrhu a výběr správných odstínů. Walt říká, že barvy a grafika může dramaticky změnit takzvaný jazyk, jak motocykl promlouvá k jezdci, nebo jak se cítí samotný řidič. Platí to pro všechny stroje, ale Walt říká, že u specifických motocyklů to platí dvojnásob.

Závodní stroj má modernější výfukový systém a původní kyvnou vidlici nahradila hliníková o 55 milimetrů delší než je obvyklé. Toto klade větší sílu na přední kolo a zároveň to poskytne lepší stabilitu. Jezdec dostává lepší pocit z předního kola, i přesto, že na pohled působí motocykl méně kompaktně než s původní kyvkou, ale co chcete víc? Dělat machra na náměstí nebo cítit ten správný pocit?

„Vím co zákazníci chtějí, pokaždé se rozpovídají o svých koníčcích. Mluví o svém vztahu k hodinkám, k vozidlům a o jejich stylu ježdění, jejich návyky, jak vnímají barvy. Vše se odráží i v mém pojetí daného motocyklu, který pak upravuji přesně pro konkrétního majitele.“

Siegl je šťastný, že může vždy volnou rukou a s čistým plátnem upravit jak design, tak jízdní vlastnosti. Jeho počítačové studio je vytíženo, stejně jako dodavatelé menších komponentů, které poté spolu tvoří celek. Naladění podvozku, odpružení přes ergonomii je základ, stejně jako výška sedáku a hmotnost jezdce hraje důležitou roli. Walter mluví o tom, že každý hledá štěstí v něčem jiném. Je důležité zjistit kde majitel bydlí, kudy jezdí a jak chce motocykl používat. Jako je tomu ostatně vidět na dvojici představených motocyklů. Požadavky zákazníků byli zcela odlišné. Základem jsou motory 900SS, které mají navýšený objem na 944 kubíků. Nové hlavy válců poskytl Bruce Meyers, odborník na Ducati v Severní Americe. Jde o skutečnou legendu a pomohl i naladit bike, aby byl pevný a lehký.

walter walt-siegl-leggero-motorcycles-1-625x417walter walt-siegl-leggero-motorcycles-2-625x417walter walt-siegl-leggero-motorcycles-3-625x625walter walt-siegl-leggero-motorcycles-4-625x625walter walt-siegl-leggero-motorcycles-5-625x417walter walt-siegl-leggero-motorcycles-6-625x417walter walt-siegl-leggero-motorcycles-625x417walter walt-siegl-leggero-motorcycles-7



Login Přihlásit Registrace ›

 
Reklama