Reklama

Ženy na brněnském Masecu Hlavní obrázek k článku: Ženy na brněnském Masecu

Během motocyklových závodů na Starém, ale i Novém Masecu, závodily pochopitelně za řidítky, nebo v side - jako spolujezdkyně - i ženy. Některé z nich si připomeňme v následujícím článku.

V kubatuře «side» si určitě musíme vzpomenout na následující trojici: Němka Inge Stolle, Neumann a Dane Rowe. Ta první ukončila svou životní pouť v roce 1958, kdy při premiéře sidecarů na brněnském okruhu 24. srpna havarovala se svým životním partnerem Jacquesem Drionem v mírné pravotočivé zatáčce při velké rychlosti ve sjezdu za Žebětínem a oba dva to stálo život. V tu dobu jezdila tato francouzsko-německé dvojice na druhém místě.

Daleko více štěstí měla její krajanka Age Neumann v roce 1972. Ta do závodu nenastoupila kvůli náhlému ochoření a místo ní jel v sajdkáru s Hansem Lutringshauserem jeho krajan Jürgen Cusnik. V pravotočivé zatáčce při vjezdu do Nového Lískovce ale Hans Lutringshauser na druhé pozici nezvládl svůj motocykl BMW a havaroval. Tuto havárii spolujezdec Cusnik nezvládl a bohužel zahynul.

dane rowe

Velmi populární byl v Brně černý sidecar Cat, ve kterém jezdila posádka Švýcar Rudi Kurth a jeho britská přítelkyně Dane Rowe. Ačkoliv rozhodně nepatřili k absolutní špičce, tak na pozornost fanoušků především v paddocku si nemohli rozhodně stěžovat. Na snímku Josefa Faita z roku 1973.

Mezi ženami, které ovládaly řidítka svého závodního motocyklu, musíme určitě zmínit tyto následující Amazonky:

Nejúspěšnější byla Japonka Tomoko Igata, ta startovala v Brně dvakrát. 1994 byla odmávnuta na 12. místě, o rok později dokonce sedmá! Samozřejmě tato japonská jezdkyně jezdila pouze v kubatuře 125 ccm.

taru rinne 1990

Finku Taru Rinne jsme v Brně viděli celkem 4x: 1987 dojela na 20. místě. o rok později zazářila v tréninku - 8. pozice, v závodě ale šachovnicový cílový praporek neuviděla. Vše si ale vynahradila v sezóně 1989, to byla odmávnuta na 12. místě v cíli. Při svém posledním startu 1990 pak obsadila 21. pozici. I ona závodila v kubatuře 125 ccm.

Německou blondýnku Katju Poensgen jsme na Automotodromu zaregistrovali pouze jednou, na startovním roštu prostřední kubatury stála v sezóně 2003 a v cíli byla klasifikována na 20. místě.

Češka Markéta Janáková se zúčastnila celkem dvou závodů Grand Prix v Brně, obou v kubatuře 125 ccm: 2003 skončila s wild card na 25. místě, 2004 byla stálou účastnicí závodů Grand Prix a na Masarykově okruhu byla odmávnuta na 28. místě. Ale česká motocyklová závodnice závodila v Brně i v roce 2005, když v šampionátu ME-STK 600 skončila 20.

Z dalších Češek Alexandra Pelikánová jela v Brně závod MS 2018 v kubatuře SSP300 (skončila na 32. místě), a Andrea Toušková v roce 2008 závodila v kubatuře 125 ccm a obsadila 31. místo.

V posledních letech je ženské motocyklové závodění spojeno především s jmény dvou Španělek: Ana Carrasco a Maria Herrera.

Maria Herrera má za sebou tři ročníky závodění v Brně, vše v kubatuře Moto3: 2015 skončila 23; o rok později na 19. místě a konečně 2017 do cíle nedojela.

Dvakrát se v Brně v Moto3 představila Ana Carrasco: 2013 byla odmávnuta jako 23., o rok později do cíle nedojela.

Obě dvě Španělky jsme ale viděli v Brně i v sezóně 2018 a sice v kubatuře Supersport 300. Maria Herrera obsadila 9. místo, Ana Carrasco byla odmávnuta o dvě místa za ní, tedy na P11.



Login Přihlásit Registrace ›

Reklama