Reklama

Ženy na brněnském Masecu Hlavní obrázek k článku: Ženy na brněnském Masecu

Během motocyklových závodů na Starém, ale i Novém Masecu, závodily pochopitelně za řidítky, nebo v side - jako spolujezdkyně - i ženy. Některé z nich si připomeňme v následujícím článku.

V kubatuře «side» si určitě musíme vzpomenout na následující trojici: Němka Inge Stolle, Neumann a Dane Rowe. Ta první ukončila svou životní pouť v roce 1958, kdy při premiéře sidecarů na brněnském okruhu 24. srpna havarovala se svým životním partnerem Jacquesem Drionem v mírné pravotočivé zatáčce při velké rychlosti ve sjezdu za Žebětínem a oba dva to stálo život. V tu dobu jezdila tato francouzsko-německé dvojice na druhém místě.

Daleko více štěstí měla její krajanka Age Neumann v roce 1972. Ta do závodu nenastoupila kvůli náhlému ochoření a místo ní jel v sajdkáru s Hansem Lutringshauserem jeho krajan Jürgen Cusnik. V pravotočivé zatáčce při vjezdu do Nového Lískovce ale Hans Lutringshauser na druhé pozici nezvládl svůj motocykl BMW a havaroval. Tuto havárii spolujezdec Cusnik nezvládl a bohužel zahynul.

dane rowe

Velmi populární byl v Brně černý sidecar Cat, ve kterém jezdila posádka Švýcar Rudi Kurth a jeho britská přítelkyně Dane Rowe. Ačkoliv rozhodně nepatřili k absolutní špičce, tak na pozornost fanoušků především v paddocku si nemohli rozhodně stěžovat. Na snímku Josefa Faita z roku 1973.

Naopak Julia Bingham dojela jako spolujezdkyně svého manžela při premiéře na novém Automotodromu na 19. místě.

Mezi ženami, které ovládaly řidítka svého závodního motocyklu, musíme určitě zmínit tyto následující Amazonky:

Nejúspěšnější byla Japonka Tomoko Igata, ta startovala v Brně dvakrát. 1994 byla odmávnuta na 12. místě, o rok později dokonce sedmá! Samozřejmě tato japonská jezdkyně jezdila pouze v kubatuře 125 ccm.

taru rinne 1990

Finku Taru Rinne jsme v Brně viděli celkem 4x: 1987 dojela na 20. místě. o rok později zazářila v tréninku - 8. pozice, v závodě ale šachovnicový cílový praporek neuviděla, když havarovala už v 1. kole. Vše si ale vynahradila v sezóně 1989, to byla odmávnuta na 12. místě v cíli. Při svém posledním startu 1990 pak obsadila 21. pozici. I ona závodila v kubatuře 125 ccm.

Německou blondýnku Katju Poensgen jsme na Automotodromu zaregistrovali pouze jednou, na startovním roštu prostřední kubatury stála v sezóně 2003 a v cíli byla klasifikována na 20. místě.

Češka Markéta Janáková se zúčastnila celkem dvou závodů Grand Prix v Brně, obou v kubatuře 125 ccm: 2003 skončila s wild card na 25. místě, 2004 byla stálou účastnicí závodů Grand Prix a na Masarykově okruhu byla odmávnuta na 28. místě. Ale česká motocyklová závodnice závodila v Brně i v roce 2005, když v šampionátu ME-STK 600 skončila 20.

Z dalších Češek Alexandra Pelikánová jela v Brně závod MS 2018 v kubatuře SSP300 (skončila na 32. místě), a Andrea Toušková v roce 2008 závodila v kubatuře 125 ccm a obsadila 31. místo.

V posledních letech je ženské motocyklové závodění spojeno především s jmény dvou Španělek: Ana Carrasco a Maria Herrera.

Maria Herrera má za sebou tři ročníky závodění v Brně, vše v kubatuře Moto3: 2015 skončila 23; o rok později na 19. místě a konečně 2017 do cíle nedojela.

Dvakrát se v Brně v Moto3 představila Ana Carrasco: 2013 byla odmávnuta jako 23., o rok později do cíle nedojela.

Obě dvě Španělky jsme ale viděli v Brně i v sezóně 2018 a sice v kubatuře Supersport 300. Maria Herrera obsadila 9. místo, Ana Carrasco byla odmávnuta o dvě místa za ní, tedy na P11.



Login Přihlásit Registrace ›

Reklama