Reklama

Od Stonera až po Arenase Hlavní obrázek k článku: Od Stonera až po Arenase

2003 se značka KTM poprvé zúčastnila mistrovství světa v kubatuře 125-ccm; 2004 se podařilo Caseymu Stonerovi vyhrát první závod pro KTM. Mezitím to celkem 99 vítězných závodů Grand Prix. V neděli vyhrál Albert Arenas 100. závod pro tuto rakouskou značku.

Přesně 6. dubna 2003 začalo závodění KTM v «FIM Road Racing GP World Championshipu», piloty byli Arnaud Vincent a Roberto Locatelli; Francouz byl v srpnu nahrazen Mikou Kalliem.

Na sezónu 2004 byl angažován Casey Stoner. Už při svém druhém startu v Jerezu 2. května vedl v deštivém závodě s náskokem 10 sec, těsně před cílem ale havaroval. Ovšem Australan vše napravil 10. října 2004 v Sepangu a bylo to první vítězství v Grand Prix v kubatuře 125-ccm-GP, potom ale přestoupil Casey Stoner o kubaturu výše a do týmu LCR.

Ve dvoutaktní éře se sice podařilo Red Bull KTM vyhrát celkem 22 závodů Grand Prix, ale v éře Haralda Bartola se také nedodržovaly smlouvy a tak museli předčasně odejít z Mattighofenu jezdci jako Arnaud Vincent, Stefan Bradl, Michi Ranseder, Robin Lässer, Anthony West, Gabor Talmacsi a jiní.

Dalo by se hovořit o špatné koncepci, lépe řečeno o žádné. Neexistovalov Mattighofenu závodní oddělení...Pro rok 2005 chtěla KTM vytvořit tovární tým MotoGP, kvůli vysokým nákladům ale v červenci 2004 byly tyto plány uloženy k ledu.

Pouze Team Roberts obdržel motory V4-990-ccm pro jezdce Jeremy McWilliamse a Shane Byrneho. Ovšem chyběly sponzoři na rok 2005, jen za pneumatiky Michelin se muselo pro jeden závod Grand Prix zaplatit 50.000 Euro.

Jelikož ale neexistovala smlouva mezi KTM a Teamem Roberts, a Američan požadoval od KTM stále více a více peněz, tak ve čtvrtek před brněnským závodem Grand Prix si KTM vzala motory nazpět...!

Po hospodářské krizi 2008 se Red Bull KTM stáhla z MS-125 ccm a z MS-250. Do té doby bylo investováno celkem 38 milionu Euro, ale pouze jednou se vyhrál titul mistra světa (ve značkách) - 125 ccm.

Absolutně nejhorší záležitost se ale udála 2005 při Grand Prix Kataru, kdy Gabor Talmacsi nerespektoval stájové pokyny z boxu ve prospěch Kallia, vyhrál tento závod - a otevřel tím Tomu Lüthimu a Hondě cestu k titulu mistra světa. Maďar se dostal do sporu kvůli gáži s týmovým vedením v roce 2006, odešel od KTM pryč a stal se 2007 mistrem světa s Aprilií v týmu Aspara Martineze.

Ostatně i někteří další jezdci se stali mistry světa teprve po odchodu od KTM: Stoner, Bradl, Simón, Aoyama, Krummenacher a Marc Márquez.

2012 vstoupila KTM do MS-Moto3 a stala se zásluhou Sandra Corteseho mistrem světa, to se podařilo 2013 také Mavericku Viňalesovi a 2016 Bradu Binderovi.

V období 2013/2014 vyhrála KTM celkem 27 závodů v řadě!, v sezóně 2013 vyhrála KTM všech 17 závodů Moto3.

V MS-Moto2 závodila KTM v sezónách 2017 až 2019 tři roky s továrním týmem, 2017 následoval vstup do MS-MotoGP.

Včera tedy vyhrál Albert Arenas závod kubatury Moto3 na okruhu Losail International Circuit a zasloužil se tak o 100. vítězství KTM v závodech Road Racingu.

Všichni vítězové Grand Prix s motocykly KTM

2004 125 ccm
Stoner Casey, Sepang
2005 125 ccm
Kallio Mika, Estoril
Talmacsi Gabor, Mugello
Talmacsi Gabor, Assen
Simón Julián, Donington
Kallio Mika, Sachsenring
Kallio Mika, Motegi
Talmacsi Gabor, Losail
Kallio Mika, Valencia
2006 125 ccm
Kallio Mika, Šanghaj
Kallio Mika, Assen
Kallio Mika, Motegi
250 ccm
Aoyama Hiroshi, Istanbul
Aoyama Hiroshi, Motegi
2007 125 ccm
Koyama Tomoyoshi, Catalunya
250 ccm
Aoyama Hiroshi, Sachsenring
Kallio Mika, Motegi
Aoyama Hiroshi, Sepang
Kallio, Mika, Valencia
2008 250 ccm
Kallio Mika, Jerez
Kallio Mika, Šanghaj
Kallio Mika, Donington
2012 Moto3
Cortese Sandro, Estoril
Cortese Sandro, Sachsenring
Cortese Sandro, Misano
Kent Danny, Motegi
Cortese Sandro, Sepang
Cortese Sandro, Phillip Island
Kent Danny, Valencia
2013 Moto3
Salom Luis, Doha
Rins Alex, Austin
Viňales Maverick, Jerez
Viňales Maverick, Le Mans
Salom Luis, Mugello
Salom Luis, Catalunya
Salom Luis, Assen
Rins Alex, Sachsenring
Rins Alex, Indianapolis
Salom Luis, Brno
Salom Luis, Silverstone
Rins Alex, Misano
Rins Alex, Aragón
Salom Luis, Sepang
Rins Alex, Phillip Island
Márquez Alex, Motegi
Viňales Maverick, Valencia
2014 Moto3
Miller Jack, Doha
Miller Jack, Austin
Fenati Romano, Las Termas
Fenati Romano, Jerez
Miller Jack, Le Mans
Fenati Romano, Mugello
Miller Jack, Sachsenring
Fenati Romano, Aragón
Miller Jack, Phillip Island
Miller Jack, Valencia
2015 Moto3
Fenati Romano, Le Mans
Oliveira Miguel, Mugello
Oliveira Miguel, Assen
Oliveira Miguel, Aragón
Oliveira Miguel, Phillip Island
Oliveira Miguel, Sepang
Oliveira Miguel, Valencia
2016 Moto3
Fenati Romano, Austin
Binder Brad, Jerez
Binder Brad, Le Mans
Binder Brad, Mugello
Mir Joan, Spielberg
Binder Brad, Silverstone
Binder Brad, Misano
Binder Brad, Phillip Island
Binder Brad, Valencia
2017 Moto3
Migno Andrea, Mugello
Moto2
Oliveira Miguel, Phillip Island
Oliveira Miguel, Sepang
Oliveira Miguel, Valencia
2018 Moto3
Bezzecchi Marco, Las Termas
Philipp Öttl, Jerez
Arenas Albert, Le Mans
Bezzecchi Marco, Spielberg
Bezzecchi Marco, Motegi
Arenas Albert, Philipp Island
Öncü Can, Valencia
Moto2
Oliveira Miguel, Mugello
Binder Brad, Sachsenring
Oliveira Miguel, Brno
Binder Brad, Aragón
Binder Brad, Phillip Island
Oliveira Miguel, Valencia
2019 Moto3
Masia Jaume, Las Termas
Canet Aron, Austin
Canet Aron, Brno
Canet Aron, Aragón
Arenas Albert, Buriram
Moto2
Binder Brad, Spielberg
Binder Brad, Aragón
Binder Brad, Phillip Island
Binder Brad, Sepang
Binder Brad, Valencia
2020 Moto3
Albert Arenas, Losail

Zdroj: SpeedWeek



Login Přihlásit Registrace ›

Reklama