Mistři světa bez jediného vítězství v Grand Prix
- Publikovno: 12.12.2020
- Za?~Yazeno v:
- Autor:
V historii motocyklového mistrovství světa se celkem pětkrát stalo, že se mistrem světa v té či které sezóně stal jezdec, který nevyhrál v dané sezóně ani jeden závod Grand Prix. Kromě tří jezdců kubatury Sidecar to byli také dva jezdci se sólo motocykly, oba dva pocházeli ze Španělska.
V kubatuře side se stali světovými šampiony bez jediného prvního místa George O’Dell (1977), Bruno Holzer (1979) a Werner Schwärzel (1982).
V kategorii motocyklů sólo se to podařilo dvěma Španělům: Manuel Herreros vyhrál šampionát 80 ccm s motocyklem Derbi v sezóně 1989, jeho krajan Emilio Alzamora o kubaturu výše, tedy 125-ky v sezóně 1999 na stroji Honda.
Manuel Herreros
Ten o zisku svého nečekaného titulu rozhodl u nás v Brně. Na čele jedoucí Peter Öttl si jel pro vítězství v závodě a pro titul mistra světa 1989. Těsně před cílem závodu na Masarykově okruhu ale Němec Öttl havaroval a Herrerosovi (Derbi) ale stačilo druhé místo v cíli (za vítězným krajanem Herri Torronteugim) k zisku titulu mistra světa, celkově vyhrál o 12 bodů před Švýcarem Stefanem Dörflingerem, ačkoliv v této sezóně nevyhrál ani jeden závod Grand Prix. V 6 závodech tehdejší sezóny ale dojel 4x druhý. Svá 2 vítězství získal v letech 1986 a 1987.
Emilio Alzamora
Ten se stal mistrem světa o deset let později o jeden jediný bod před Marcem Melandrim. Současný manažer Marca Marqueze (i jeho bratra Alexe) v sezóně 1999 byl sice 5x odmávnut v cíli závodu kubatury 125 ccm jako druhý a 5x na třetím místě, ale vítězství nezískal ani jedno. Emilio Alzamora (Honda) vyhrál sice 4 závody Grand Prix (1995 - 1; 1996 - 1; 2000 - 2.), ale 1999 se mu to nepodařilo, přesto mu po skončení sezóny patřil titul světového šampiona, i když jen o jediný bod před Melandrim, který v této sezóně (1999) vyhrál pětkrát a získal ještě čtyři další pódia (2+2).
- Přidat komentář 5
- Publikováno: 12.12.2020
- Zařazeno v:
- Autor:
Nejnovější články
- včera - Pre Jerez
- včera - Senzace: Bimota v SBK 2025 s továrním týmem Kawasaki
- včera - Časový program Gran Premio Estrella Galicia 0,0 de España
- 24.4. - Vostatek po Assenu: „ Na suché trati jsem se cítil silný, na mokré to nešlo“
- 24.4. - Začalo letošní MS-Side
- 24.4. - Petr Najman: „Mrazivá a komplikovaná Jarní cena Brna“
Další z rubriky
- včera - Pre Jerez
- včera - Senzace: Bimota v SBK 2025 s továrním týmem Kawasaki
- včera - Časový program Gran Premio Estrella Galicia 0,0 de España
- 24.4. - Vostatek po Assenu: „ Na suché trati jsem se cítil silný, na mokré to nešlo“
- 24.4. - Začalo letošní MS-Side
- 24.4. - Petr Najman: „Mrazivá a komplikovaná Jarní cena Brna“