Reklama

Test Harley-Davidson Softail Slim S: moc a síla v jednom

Tohle bylo přátelství na první pohled a vlastně i na první svezení. Musím se přiznat, že retro design ve vojensky zelené barvě, s velkou bílou hvězdou US Army na nádrži a s pár doplňky v černé barvě, mě dostal do kolen. Jako by se najednou zastavil čas, vy máte chuť zvolnit, ale jakmile zatáhnete za plyn, jste absolutně ztraceni.

Kamkoliv jsem se s tímhle „Slimákem“ vrtla, všude jsem budila povyk. Jednoduchý očesaný design, doplněný o silnou muskulaturu a vzhled válečného veterána s velkým kulatým světlometem, to nikoho nemohlo nechat chladným. Vypadá jednoduše skvěle, a tak jak vypadá, tak i jede. Silný stroj s urputně bojovným srdcem, kterého však velmi rychle získáte na svoji stranu a stanou se z vás nerozluční parťáci na život i na smrt.

1 Harley Softail Slim S test (20)1 Harley Softail Slim S test (23)2 Harley Softail Slim S test (33)

Softail Slim S klame tělem. Vypadá nepohodlně a neohrabaně, ale jakmile si usednete za řídítka, najednou zjistíte, že jste se ocitli na jiné planetě. Pohodlné kožené prošívané sedlo, na kterém urazíte stovky mil a stále budete mít pocit, že sedíte doma ve svém oblíbeném ušáku. Posaz za širokými řídítky je takový zvláštní, ani cruiser, ani sportovní ani cestovní, je to takový mix všeho, možná by to nejlépe vystihovala kombinace sportovní cruiser. Dlouhé plotny vám umožňují položit si nohu, jak bude nejlépe vyhovovat vám. Mimochodem, jsou tak nízko, že nebudete projíždět zatáčky bez toho aniž byste si neškrtli. Ze začátku vás to bude rozčilovat, pak se ale překlopíte do fáze, kdy vlastně zjistíte, že jste dost naštvaní, že jste si při průjezdu ani lehce nezabrousili.

Nemějte však obavy, že budete jezdit jenom rychle jako blázni. Naopak, tahle stylovka vás spíše bude nutit ke zvolnění, užívání si radosti z jízdy a kochání se okolní krajinou. Ono ostatně budík je umístěn na nádrži, a pokud se budete chtít podívat, jakou jedete rychlostí, budete muset sklopit hlavu dolů a na chvíli se nedívat na cestu. Je to asi jediná výtka, kterou vůči tomuto stroji mám. Snad možná ještě doladit zamykání devatenácti litrové nádrže, nejde mi o její obsah, ale spíše o to víčko, které by se třeba někomu mohlo hodit. Standardní výbavou je tu bezklíčové zapalování, usednete za řídítka, otočíte vypínačem na nádrži pod budíkem a pak už zbývá jen nastartovat.

2 Harley Softail Slim S test (32)1 Harley Softail Slim S test (9)1 Harley Softail Slim S test (1)

Budík je kombinací klasického rychloměru a digitálního přístroje, kde se zobrazuje například zařazená rychlost s otáčkami nebo dojezd na rezervu. Listujete v něm pomocí tlačítka umístěného na levém řídítku. Všechny ovladače na řídítkách jsou snadno dosažitelná i pro drobnou ruku. Vyhovovalo mi rozdělení blinkrů na levou a pravou rukojeť. Novinkou u Slima je také tempomat, který se jednoduše ovládá pomocí jednoho tlačítka.

Na Slimovi už jsem párkrát seděla a tak nějak jsem neočekávala žádné zásadní změny. Jo, pěkná mýlka! Vyškolil mě hned na druhé křižovatce. Čekám na zelenou, vedle mě „týpek s nabouchanou károu“, tak si v duchu říkám, jen počkej, jak ti to bábovka na chopperovi natře. Zelená, zatáhnu ostřeji za plyn, motorka vypálila vpřed a já vzad. Mám co dělat, abych se na „Slimákovi“ udržela, tady rozhodně nemůže být řeč o nějakém „Slimákovi“. Vzduchem chlazený dvouválec Screamin' Eagle Twin Cam 110B o obsahu 1801 ccm je mnohem silnější, než měl jeho předchůdce. Maximální točivý moment vzrostl o více než 10 N.m na hodnotu 145 N.m při 4000 1/min.

1 Harley Softail Slim S test (14)1 Harley Softail Slim S test (5)2 Harley Softail Slim S test (26)2 Harley Softail Slim S test (35)

Motor má obrovskou sílu, ale přitom je jeho chod uhlazený, jakmile přidáte plyn, vyrazíte okamžitě kupředu bez jakékoliv prodlevy nebo drobného zaváhání. Bude se vám zamlouvat ta dokonalost a odezva motoru na plyn. Kolik ho dáte, takovou sílu dostanete a funguje to i opačně, uberete plyn, padnou otáčky a rázem začínáte zpomalovat. Nečekejte ani žádné velké vibrace, jak se všeobecně o Harlejích říká. Tady je to jedna velká pověra, vibrace tu jsou, ale jemné, a jakmile se vzájemně poznáte, díky nim se naučíte řadit ve správný okamžik. Jestli je něco co bych měla absolutně vyzdvihnout, tak to bude právě motor. Nejde s davem, ani se v něm neztratí, ale má svoje charisma a je výborně naladěný, až se vám tomu ani nebude chtít věřit.

Pochvalu si také zaslouží podvozek. I tady udělali inženýři v Milwaukee dost velký krok vpřed. Tlumiče jsou sice ještě poněkud tužší, ale podvozek už mnohem lépe zpracovává nerovnosti na cestách a klidně mohu říct, že tvrdé rány do zad jsou ty tam. Funguje dobře v jakékoliv rychlosti, ať si to brouzdáte vyhlídkovou rychlostí, nebo se vám splaší kladiva a vy máte chuť dát si jednu sportovnější jízdu. Příjemně jsem byla překvapená, jak snadno jsem se s ním proplétala městskými uličkami a to má přitom rozvor 1635 mm. Zásluhu na tom určitě mají jak široká řídítka, tak dobře nastavená geometrie motocyklu. Ani se vám nebude chtít věřit, že s tak širokou přední gumou dokážete projíždět zatáčky rychle a přímo ukázkově. Brzdy mají pocitově gumovější nástup, ale jakmile za ně vezmete, brzdí dostatečně silně.

1 Harley Softail Slim S test (16)1 Harley Softail Slim S test (12)1 Harley Softail Slim S test (11)

Slim má sedlo ve výšce 650 mm a tak mohou mít jistotu i menší jezdci, že z něj pohodlně dosáhnou na zem. Já na místě poněkud bojovala s váhou více než 320 kilogramů, ale jakmile jste se rozjeli, tři metráky zmizí a pod vámi je najednou lehce ovladatelný stroj. Nejvíce mu svědčí jízda po okreskách, s chutí budete projíždět jednu zatáčku za druhou a na tváři se vám bude rozlévat blažený úsměv, jakmile zatáhnete za plyn a silný motor vás vytáhne ze zatáčky ven. Zvládnete i pár kilometrů po dálnici, ale brzy pocítíte absenci větrného štítku a pokud pojedete rychlostí přesahující 100 km/h, budete vás to stahovat z motocyklu dolů. Jet delší cestu přikrčení na nádrži vás brzy přestane bavit.

Harley-Davidson Softail Slim S je pro mě motocykl s obrovským charisma a jeho barevné provedení Olive Gold Denim vše ještě více umocňuje. Má silný a skvěle vyladěný motor, který je však stále přátelský a nemá potřebu házet vám klacky pod nohy. Jestli bych si někdy pořizovala cruiser, tak tento stroj bych rozhodně zařadila v mém výběru mezi žhavé favority.

2 Harley Softail Slim S test (44)2 Harley Softail Slim S test (45)2 Harley Softail Slim S test (50)

Technické údaje:

Motor: Vzduchem chlazený Screamin' Eagle Twin Cam 110B. Vrtání a zdvih 101,6 x 111.1 mm, zdvihový objem 1801 ccm, kompresní poměr 9,2 : 1. Největší točivý moment 145 N.m při 4000 1/min. Elektronické vstřikování, tlakové oběžné mazání a elektrické spouštění.

Pohonné ústrojí: Primární převod ozubenými koly, sekundární řemenem, spojka v olejové lázni, šestistupňová převodovka.

Podvozek: Dvojitý páteřový rám, přední teleskopická vidlice, průměr nosníků 49 mm, zadní kyvná vidlice. Brzdy kotoučové se systémem ABS, vpředu dvojitá s čtyřpístkovým třmenem, vzadu jednoduchá s dvoupístkovým třmenem. Kola vyplétaná. Pneumatiky MT90B16 72H vpředu a 180/65 R16 vzadu. Rozvor 1635 mm, výška sedla nad zemí 650 mm, světlá výška 115 mm, pohotovostní hmotnost 321 kg. Objem palivové nádrže 18,9 litrů.

Cena základního provedení Vivid Black: od 17 630 eur (bez DPH)

Cena barevného provedení Olive Gold Denim: od 17 905 eur (bez DPH)

2 Harley Softail Slim S test (29)2 Harley Softail Slim S test (30)1 Harley Softail Slim S test (23)1 Harley Softail Slim S test (8)2 Harley Softail Slim S test (27)2 Harley Softail Slim S test (28)2 Harley Softail Slim S test (34)2 Harley Softail Slim S test (39)2 Harley Softail Slim S test (43)2 Harley Softail Slim S test (47)2 Harley Softail Slim S test (46)2 Harley Softail Slim S test (48)2 Harley Softail Slim S test (49)1 Harley Softail Slim S test (10)1 Harley Softail Slim S test (13)1 Harley Softail Slim S test (15)1 Harley Softail Slim S test (17)1 Harley Softail Slim S test (18)1 Harley Softail Slim S test (19)1 Harley Softail Slim S test (2)1 Harley Softail Slim S test (21)1 Harley Softail Slim S test (22)1 Harley Softail Slim S test (24)1 Harley Softail Slim S test (25)1 Harley Softail Slim S test (3)1 Harley Softail Slim S test (4)1 Harley Softail Slim S test (6)1 Harley Softail Slim S test (7)2 Harley Softail Slim S test (31)2 Harley Softail Slim S test (36)2 Harley Softail Slim S test (37)2 Harley Softail Slim S test (38)2 Harley Softail Slim S test (40)2 Harley Softail Slim S test (41)2 Harley Softail Slim S test (42)

Gábinu oblékla česká firma MBW s.r.o., dámská kožená bunda Anita a kalhoty Kevlar Jeans Joe.



Login Přihlásit Registrace ›

 
Reklama