Suzuki V-Strom 1000 2014: kompletně nová motorka!
- Publikovno: 26.9.2013
- Za?~Yazeno v:
- Autor:
Suzuki konečně odhalila nového V-Stroma 1000, který už dlouho přešlapoval na místě. Co nám tedy může nabídnout?
Samotný design, který v přední části dle výrobce odkazuje na legendární jednoválec 800 DR Big z devadesátých let, kopíruje menšího bráchu V-Strom 650. Starý známý dvouválec do V z modelu SV 1000, zde navýšil objem z původních 999 na 1037 ccm. Motor má o dva milimetry větší vrtání, nové hlavy, písty a spojku. Každý válec je nově spouštěn dvojicí svíček a díky nové klikovce dostanete v nižších otáčkách více kroutícího momentu. Nový motor by pak ve výsledku měl přinést nižší spotřebu, více výkonu s lepším průběhem krouťáku. Dojezd na novou dvaceti litrovou nádrž je pak při udávané spotřebě výrobcem 4,8 l/100 km okolo 400 kilometrů.
V-Strom 1000 bude i nadále především silničním strojem za přijatelnou cenu. Větší ambice v terénu tento stroj nemá, i když i nadále výrobce ponechal přední devatenáctipalcové kolo, kde se počítá také s obutím do enduro plášťů. Pneumatiky 110/80 R19 a 150/70 R17 jsou na lehčích kovaných hliníkových ráfcích namísto starých ocelových. Celková váha stroje se pak zastavila na hodnotě 228 kg. Rozvor motocyklu je 1555 mm a výška sedla 865 mm. Nová šestikvaltová převodovka je osazena antihopingovou spojkou (SCAS) a najdeme tu i trochu překvapivě kontrolu trakce (ATC), které je nastavitelné ve dvou stupních a lze jej i zcela vypnout. Stejně tak si bude moci jezdec vypnout zdejší brzdový systém ABS, který bude spolupracovat s novými radiálními čtyřpístky a nastavitelnou 43 mm USD vidlicí.
Cestovatelé ocení nové široké komfortní sedlo, výškově nastavitelné plexi, které lze nastavit i za jízdy jednou rukou a 12 V zásuvku na palubce. Z příplatkové výbavy lze vybírat ze sady tří kufrů, padáků, centrálního stojanu, krytů motoru, diodových mlhových světlometů a vyhřívání rukojetí. Cena nebyla výrobcem zatím stanovena a zveřejněny nebyli ani výkonové parametry stroje.
- Přidat komentář 1
- Publikováno: 26.9.2013
- Zařazeno v:
- Autor:
Nejnovější články
- včera - Pre Jerez
- včera - Senzace: Bimota v SBK 2025 s továrním týmem Kawasaki
- včera - Časový program Gran Premio Estrella Galicia 0,0 de España
- 24.4. - Vostatek po Assenu: „ Na suché trati jsem se cítil silný, na mokré to nešlo“
- 24.4. - Začalo letošní MS-Side
- 24.4. - Petr Najman: „Mrazivá a komplikovaná Jarní cena Brna“
Další z rubriky
- 19.4. - Indian Scout 2025: s novým motorem SpeedPlus
- 25.3. - Honda CB125R 2024: stylovka pro začátečníky
- 21.3. - Husqvarna Svartpilen 801: dvouválcový naháč
- 18.3. - Harley-Davidson Tobacco Fade Enthusiast: rock´n´roll pod sedlem
- 15.3. - Harley-Davidson Hydra-Glide Revival: limitovaná edice
- 13.3. - CFMOTO 800NK GP: inspirováno závodními motocykly