Reklama

Royal Enfield Himalayan: Royal Rally 400 od Fuel

Jeden ze zakladatelů španělské firmy Fuel Bespoke Motorcycles, Karles Vives, si chtěl splnit sen a vydat se na drsný závod Scram Africa Rally. K tomu potřeboval hlavně odolný motocykl a protože měl nějakou představu o tom, jak by měl vypadat, rozhodl se postavit si ho sám.

Jako základ mu posloužil Royal Enfield Himalayan poháněný jednoválcem o zdvihovém objemu 411 ccm, dosahující maximálního výkonu 24,5 koní při 6500 1/min a kroutícího výkonu 32 Nm při 4250 1/min. Jedna z prvních věcí, kterou okamžitě vyměnil byl výfuk. Použil koncovku ze Suzuki RM-Z450, která má pěkně chraplavý zvuk a jasně vystihuje podstatu a účel, za jakým je motocykl stavěn.

1 Royal Enfield Himalayan Rally 400 Fuel (7)1 Royal Enfield Himalayan Rally 400 Fuel (6)1 Royal Enfield Himalayan Rally 400 Fuel (2)

Bylo rovněž nutné vyměnit řídící jednotku za Powertronic, která nabízí volbu ze dvou palivových map. Druhá z nich totiž lépe spaluje africký benzín, o jehož kvalitách se nedá zrovna dvakrát pochvalně hovořit.

Hlavní změny však proběhly na celkovém vzhledu motocyklu. Záměrem customerů bylo vytvořit kompaktnější stroj s klasickým a možná i trochu ostřejším vzhledem. Bylo tedy nutné odmontovat přední světlomet s plexi štítem a vyměnit ho za čtvercovou enduro masku. Offroadové ambice rovněž podtrhli vysokým enduro blatníkem. Zbytečností na rally bylo dvojsedlo, a tak jej nahradili praktičtějším jednosicem.

1 Royal Enfield Himalayan Rally 400 Fuel (5)1 Royal Enfield Himalayan Rally 400 Fuel (4)

Budík nahradili obyčejným tachometrem a doplnili o digitální část. Důležité také bylo snížit co nejvíce hmotnost a tak z Himalayana odstranili padací rámy a nosiče zavazadel. Jen ten malý, který byl původně umístěný na padacím rámu vpředu, ten přesunuli dozadu nad zadní kolo po levé straně. Pro lepší vedení motocyklu v drsném terénu vyměnili řídítka za širší Tomasselli a také tu udělali USB port pro nabíjení GPS navigace.

1 Royal Enfield Himalayan Rally 400 Fuel (1)1 Royal Enfield Himalayan Rally 400 Fuel (3)

Karles Vives se s takto upraveným motocyklem vydal na sedmidenní offroadovou výpravu Scram Africa 2019. Trasa měří 1500 kilometrů a je určena pro dobrodruhy na scramblerech a jiných stavbách, které si místní závodníci většinou postavili sami. Musí společně zvládnout zdolat drsné pouštní podmínky, ale také nepříjemné kamenité cesty.



Login Přihlásit Registrace ›

 
Reklama