Reklama

Proslýchá se, že bude nové Suzuki DR Big

Kdysi to bývala legenda mezi endury, se kterým jste se mohli pustit do dobrodružných výprav a věděli jste, že jednoválec Suzuki DR 750 S Big vás nenechá na holičkách. Díky jeho velké nádrži, vychytaným jízdním vlastnostem a mohutnou stavbou těla, se pro vás cestování mimo asfaltové silnice stalo životní vášní.

O tom, že to býval spolehlivý motocykl svědčí i ten fakt, že „Biga“ nebo „DéeRko“ ještě občas potkáte. Většinou je obut na endurových pneumatikách, na rámu upevněné kufry a vy víte, že jeho majitel rád poznává nová místa po šotolinových cestách. Jenomže na trhu se začaly objevovat konkurenční stroje, které byly modernější, vybavenější a Suzuki najednou zjistila, že zaspala dobu, a tak než by se věnovala vývoji nového DR Big, raději v tichosti ukončila jeho výrobu. To i přes to, že jejich motor o zdvihovém objemu 779 ccm patřil mezi největší sériově vyráběné jednoválce na světě.

Čas však ukázal, že jim tato legenda v nabídce chybí, vždyť jenom to, co způsobilo za poprask, když Suzuki přišla s tím, že bude mít znovu v nabídce model Katana. Lidé prostě touží po návratu legendárních jmen u motocyklů, a tak nikým nerušeni začali s vývojem a testování znovuoživeného modelu. Tedy doufáme, že tomu tak je a ty prototypy, zachycené v Itálii během testovacích jízd, by mohly být nástupci DéeRka. Z fotografií je patrné, že jsou zřejmě postavené na základech modelu Suzuki V-Strom 1000, ovšem dovybaven prvky pro jízdu v náročnějším terénu, než je zapadlá horská silnička.

1 suzuki 1000 DR Big1 Suzuki 800 DR Big

Možná by se mohli inspirovat třeba u KTM 790 Adventure, kde máte u jednoho modelu na výběr, jestli chcete cestovní enduro anebo raději Adventure motocykl, se kterým můžete vyrazit do terénu. Z fotografií je patrné, že má testovací prototyp vyšší světlou výšku, delší zdvihy, ještě tomu dodat drátěná kola, pořádný zobák a na podzim bychom mohli DéeRko přivítat do modelové nabídky Suzuki.

Možná by mohl výrobce přijít i s novým motorem. Přece jen je agregát, který pohání V-Strom 1000 postaven na základech dvouválcového motoru z roku 1997 a i když prošel modernizací, asi už by nesplňoval přísnější podmínky nové „nesmyslné“ emisní regulace. Nezbývá nám tedy nic jiného, než čekat, jestli Suzuki přizná vývoj nového modelu, nebo nás bude napínat až do poslední chvíle.



Login Přihlásit Registrace ›

 
Reklama