Reklama

Nová Honda Africa Twin spatřena! Máme první fotografie!

Poblíž výzkumného a designového centra ve Frankfurtu, kde se testují motocykly, zda jsou způsobilé pro evropský trh, byla spatřena nová Honda CRF 1000 L Africa Twin.

V tomto centru se testují motocykly před jejich oficiálním vstupem na evropský trh, takže je zcela jasné, že se představení dočkáme nejpozději na jednom ze dvou podzimních veletrhů a do prodeje by mohla jít koncem roku.

Je to poprvé, kdy byl tento motocykl spatřen v celé své kráse. Honda sice oznámila, že přichází s novou Afrikou a přidala dvě oficiální fotografie, na kterých však není téměř nic vidět, natož abychom si mohli udělat představu, jak bude motocykl vypadat. Poté pustila jízdní video, na kterém však vidíme tak maximálně blatník kola. Skutečný vzhled jsme mohli spatřit na fotografiích z patentového úřadu v Americe, kde si Honda nechávala zaregistrovat nový stroj, ale stejně jsme neměli jistotu, jestli to je ona.

Konečně už to víme. Ze získaných fotografií je jasně vidět, že je to více offroadový motocykl a také je vidět, že mu opravdu chybí spojková páčka a chybí i řadička, bude tedy opravdu mít dvouspojkovou převodovku. Na řídítkách jsou namontovaná řadící pádla. Testovaný motocykl je osazen třemi kufry a má také vyšší plexi štít.

Paralelní dvouválec patří mezi oblíbené motory značky Honda. Nejinak je tomu i u novinky, měl by mít zdvihový objem 1000 ccm. Díky jeho uspořádání, kdy je motor uložen spíše vepředu v rámu, je tu tak více prostoru pro elektroniku a palivovou nádrž. Také by díky tomu mohla být lepší i celková stabilita motocyklu. Dvojité kotoučové brzdy Nissin budou nejspíš vybaveny ABS, které by však mohlo být vypínatelné. Tedy do terénu by se to zcela jistě hodilo.

Displej bude pravděpodobně pouze LCD. Na jeho pravé straně jsou vidět tlačítka, kterými by se mohl ovládat a přepínat mezi jednotlivými funkcemi, případně by tam mohlo být zapínání vyhřívaných rukojetí či pomocné osvětlení displeje. Na předních vidlicích si ještě můžete povšimnout bočních reflexních odrazek. Tedy moc to tomuto motocyklu nesvědčí, ale díky předpisům Euro 4 to budou muset mít povinně všechny nové stroje.

Vyplétaná drátěná kola jsou u offroadových motocyklů téměř povinností. Vypadají skvěle a dodávají strojům z této kategorie větší důvěryhodnost. Pneumatiky byly nejspíše vyvinuty speciálně pro tento stroj. Přední kolo vypadá velikostí na 21 palců, zadní na 18. Obvyklé rozměry u předních pneumatik jsou 110/80 a zadních 150/70, ale tady to vypadá, že by přední mohla mít spíše rozměry 100/80 nebo i 90/90.

Pokud je tento spatřený stroj opravdu pravá Honda CRF 1000 L Africa Twin, máme se na co těšit. Je to vážně nádhera a soudě podle pohodlného posazu jezdce, bude to i příjemný společník na dlouhé trasy.

spy Honda CRF 1000 L Africa Twin spy1spy Honda CRF 1000 L Africa Twin spy2spy Honda CRF 1000 L Africa Twin spy3



Login Přihlásit Registrace ›

 
Reklama