Reklama

KTM 1290 Super Adventure R: terénní ďábel

Bylo jen otázkou dní, kdy se po představení KTM 1290 Super Adventure S objeví také offroadová verze s označením R. Oproti silniční verzi se liší svým vybavením, ale dvouválcové srdce mají stejné a tak se můžete těšit na nálož 160 koní a kroutící moment 138 Nm. Zvládnout tenhle stroj už bude rozhodně chtít pár zkušeností.

Tak jak tomu je u menších KTM 790 Adventure a Adventure R i zde se Rková verze liší nižším předním plexi štítem. Výrobce uvádí, že jej vyvíjel za pomoci větrného tunelu a měl by tedy vítr velmi dobře odvádět od jezdce pryč. Rko od KTM 1290 Super Adventure S rozeznáte také podle jiného válečného zbarvení. Teréní motocykl má modro-bílo-oranžovou barvu s dominantní modrou a musíte sami uznat, že to motocyklu náramně „sekne“. Terénní eRko nebude mít adaptivní tempomat a to ani za příplatek.

1 KTM 1290 SUPER ADVENTURE R 2021 (2)1 KTM 1290 SUPER ADVENTURE R 2021 (1)1 KTM 1290 SUPER ADVENTURE R 2021 (4)

Motocykl je poháněný kapalinou chlazeným vidlicovým dvouválcem o zdvihovém objemu 1301 ccm, který prošel nutnou úpravou, aby již plnil normu Euro 5. Motor je tak o 1,6 kilogramu lehčí. I po nutných úpravách se však budete těšit výkonu 160 koní při 9000 otáčkách a točivém momentu 138 Nm při 6500 otáčkách. Zapracovali na lepším odvodu tepla od jezdce, což by mělo ještě více zvýšit komfort během jízdy.

1 KTM 1290 SUPER ADVENTURE R 2021 (10)1 KTM 1290 SUPER ADVENTURE R 2021 (9)1 KTM 1290 SUPER ADVENTURE R 2021 (12)

Zcela nový je také chrommolybdenový rám, hlava řízení je umístěná o 15 mm blíže k vám a motor je pootočený o dva stupně směrem vpřed. Hliníková kyvná vidlice se prodloužila a zkrátil se rozvor o 3 mm. Na rám je uchycený o 15 mm delší hliníkový podsedlový rám. Na designu motocyklu se důsledně pracovalo, aby se jezdec cítil dobře jak v sedle, tak při jízdě ve stupačkách. Zejména v oblasti 23litrové palivové nádrže se zúžil, nádrž je protažená směrem dolů k motoru a je chráněna trubkovým rámem. Důsledně je také chráněn motor.

Podle vašich potřeb si můžete nastavit výšku jednodílného sedla, řídítka, nastavit si stupačky a vzdálenost páček u spojky a brzdy. Sedlo je ve výšce 880 mm. Podvozek je vybaven kvalitními komponenty WP Xplor. Přední 48 mm vidle má pro každou nohu oddělené funkce a je plně stavitelná. Její zdvih je 220 mm. Vzadu je tlumič WP PDS s nastavitelným předpětím pomocí otočného kolečka. Zdvih je rovněž 220 mm. Máte tu rovněž možnost nastavení odskoku a komprese, ale k tomu už budete potřebovat patřičné nářadí. Oproti eSku má eRko ještě tlumič řízení.

1 KTM 1290 SUPER ADVENTURE R 2021 (5)1 KTM 1290 SUPER ADVENTURE R 2021 (6)1 KTM 1290 SUPER ADVENTURE R 2021 (7)

Do elektronické výbavy dostanete přednastavené čtyři jízdní režimy Street, Sport, Rain a Offroad. Za příplatek 5231 korun si můžete pořídit jízdní režim Rally, který nutně musíte mít, pokud budete chtít jezdit v terénu. V nabídce je také paket Suspension Pro a Rally, nebo atraktivní paket Tech Pack, který stojí 25 tisíc korun, kde získáte protiskluzový systém MSR, Hill Hold Control pro stání a rozjezd v kopci a obousměrné rychlořazení. Všechny výše uvedené systémy si samozřejmě můžete připlatit i jednotlivě. Kontrola trakce, elektronický plyn a náklonové ABS je řízeno šestiosou inerciální jednotkou.

1 KTM 1290 SUPER ADVENTURE R 2021 (8)1 KTM 1290 SUPER ADVENTURE R 2021 (3)1 KTM 1290 SUPER ADVENTURE R 2021 (11)

Veškeré informace se vám budou zobrazovat na sedmipalcovém barevném TFT displeji, který si můžete propojit s vaším chytrým telefonem. Motocykl bude vybaven vyplétanými ráfky Alpina s bezdušovou technologií. Vpředu je 21palcové kolo, vzadu má palců 18. Světlá výška je 242 mm. Suchá hmotnost motocyklu je 221 kilogramů. Prodejní cena základního modelu bude začínat na částce 499 900 korun.

Zdroj: KTM



Login Přihlásit Registrace ›

 
Reklama