Reklama

Honda XR650L od Classified Moto: písečné monstrum

Poslední dílo amerických designérů je pološílený stroj, které ještě navíc doprovází motto: „Můžete mě milovat, můžete mě nenávidět, ale rozhodně mě nepřehlédnete!“

Pánové z Classified Moto postavili svůj stroj na základech Hondy XR650L s použitím dílů i z jiných motocyklů. Podstatné však pro ně bylo to, aby byl jejich stroj homologován i pro provoz na silnici. John Ryland prohlásil, že jej postavil pro všechny „motocyklové designéry,“ kteří si vždy našli nějaký důvod, proč hanět jeho stavby. Je jasné, že se jim nevyhne ani tato stavba, ale John už to neřeší, je doslova nadšený ze svého díla a tuto radost si nenechá nikým vzít.

Pro inspiraci nemusel chodit nikam daleko. Prvním motocyklem Rylanda bylo enduro na balónech, Yamaha BW200 (Big Wheel) a stále si vybavuje ten pocit a atmosféru z jízdy, kterou s tímto strojem, původně navrženým jako motocykl pro farmáře, zažíval. Ať už to byl motocykl jakkoliv prazvláštní, nikdy nezůstal bez povšimnutí ostatních.

1 Honda XR 650 L051 Honda XR 650 L061 Honda XR 650 L09

Jako základ pro stavbu svého „BW“ použil Hondu XR650L z roku 1996, motocykl, který je poháněn vzduchem chlazeným jednoválcem. Lehce upravil jeho rám, do nějž usadil široké, na zakázku dělané brýle, do kterých napasoval vidle z z Yamahy WR250R. Kyvnou vidlici, dostatečně vyztuženou na to, aby zvládla vysoký nápor, použil právě z Yamahy BW200. O tlumení nárazů se postará odpružení Progressive Suspension 465 monoshock, které využívá přepákování z XR. S touhle mašinou můžete skákat, jezdit pískem, ale i plout po dálnici, zvládne jakýkoliv terén.

Na zakázku si nechal vyrábět výfuk, unikátní světla i jednosic, který je potažený kombinací povoskované látky a kůže. Palivovou nádrž si vypůjčil z Hondy CM185T a plně digitální budík je od Acewell.

1 Honda XR 650 L131 Honda XR 650 L081 Honda XR 650 L11

Balónové pneumatiky byl asi největší oříšek celého projektu. John Ryland chtěl stroj, se kterým bude moci smět vyjet i do běžného provozu, a tak moc obutí na výběr neměl. Nakonec se rozhodl pro typ, který se co nejvíce blížil pneumatikám, které obouvala Yamaha BW200. Zvolil tedy obutí od STI Black Diamonds.

Ryland je přesvědčený, že by těchto motocyklů mohl na zakázku postavit více. Zejména po jeho představení již pár dotazů na toto téma obdržel, kupodivu nejvíce jich bylo od motorkářů z Dubaje. Proč asi? Konečnou cenu ještě nemá stanovenou, ale odhaduje, že by to mohlo být 10 000 am. dolarů.

1 Honda XR 650 L011 Honda XR 650 L021 Honda XR 650 L031 Honda XR 650 L041 Honda XR 650 L071 Honda XR 650 L101 Honda XR 650 L12



Login Přihlásit Registrace ›

 
Reklama