Reklama

Honda CFR450R: zkroť si svoji krosku!

Společnost Honda včera představila novinku, kterou má připravenou mezi terénními motocykly pro příští rok. S tímto strojem hodlá oslovit ještě širší skupinu zájemců různého věku a zkušeností.

Model CFR450R je přímým zhmotněním zkušeností, které tým HRC shromáždil v rámci celojaponského motokrosového šampionátu. Tento stroj byl navržen s maximálním důrazem na jezdce. Disponuje zcela novým rámem, u kterého byla hmotnost soustředěna co nejblíže kolem těžiště, a přední teleskopickou převrácenou vidlicí se vzduchovým odpružením. Naladění motoru bylo upraveno s důrazem na točivý moment při nízkých otáčkách a plynulý přísun výkonu. Výsledkem je univerzální open-class motokrosový stroj, se kterým lze jezdit rychleji a déle.

Klíčovými cíli pro konstruktéry značky Honda byly rychlejší výjezdy ze zatáček, jemnější ovládání plynu a kontrola nad trakcí zadního kola. S ohledem na tyto cíle zahrnovala optimalizace účinnosti vodou chlazeného čtyřventilového motoru Unicam především vylepšení proudění plynu hlavou válce; vylepšený tvar otvoru sání nabízí o 3% větší průtok, zatímco upravené časování ventilů s delším prekryvem umožňuje zachovat maximální výkon při vysokých otáčkách a zároveň zvýšit výkon v nízkých a středních otáčkách.

Zdvojený hliníkový rám CRF450R, vážící pouhých 9,35 kg, je zcela nový. Při jeho vývoji byl od počátku kladen důraz na centralizaci hmoty a na co nejnižší polohu těžiště. Cílem konstruktérů bylo snížit setrvačnost stroje ve svislé, podélné i příčné ose otáčení a usnadnit tak jeho ovládání na zemi i ve vzduchu. Napojení hlavy řízení na hlavní rám se nyní nachází níže na trubce hlavy řízení, mnohem blíže k jejímu středu a ne v její horní části, jako tomu bylo u předchozího modelu. Tato změna přispěla ke snížení těžiště a ke zlepšení torzních parametrů rámu pro lepší trakci, kontrolu nad strojem a pro jistější průjezd zatáčkami. Méně viditelné, ale neméně důležité konstrukční změny zahrnují podélné zesílení upevnění zadního tlumicího rámu, díky němuž může stroj využít všech výhod nové generace komponent zavěšení zadního kola. Důmyslné rozmístění komponent na rámu rovněž přispívá k centralizaci hmotnosti a díky němu působí CRF450R při jízdě lehčím dojmem. Chladiče jsou umístěny níže, jsou menší a efektivnější. Díky tomu potřebuje chladicí systém při stejném výkonu o 50 ml méně chladiva. Všechny elektrické součásti - řídicí jednotka, kondenzátor, regulátor a kabeláž šetří hmotnost a jsou umístěny ve středu stroje.

Kapotáž stroje CRF450R se vyznačuje „trojúhelníkovými proporcemi“, které jsou dlouhodobě typické pro řadu závodních strojů CRF. Stroj je navržen s ohledem na potřeby jezdce. V souladu s tím kryty chladiče, boční kryty, sedlo a palivová nádrž vytvářejí štíhlý, hladký a plynulý celek, díky kterému má jezdec velkou svobodu a flexibilitu pohybu. Upevňovací body kapotáže v místech, kde se jezdec dotýká stroje, byly vyztuženy, aby jezdec mohl stroj snadněji uchopit a mít nad ním lepší kontrolu.

Technické údaje:

Motor: kapalinou chlazený čtyřventilový jednoválec SOHC. Vrtání a zdvih 96 x 62,2 mm, zdvihový objem 449,7 ccm, kompresní poměr 12,5:1. Největší výkon 38,3 kW při 8500 1/min. Max. kroutící moment 47,7 N.m při 6500 1/min. Spouštění motoru nožní.

Pohonné ústrojí: Primární převod ozubenými koly, sekundární převod válečkový řetěz, pětistupňová převodovka.

Podvozek: zdvojený hliníkový rám, přední převrácená teleskopická vidlice s nastavitelným útlumem, průměr nosníků 48 mm, zadní odpružení Pro-Link, jednotka s nastavitelným útlumem. Brzdy kotoučové vpředu i vzadu 240mm. Pneumatiky 80/100-21 vpředu a 120/80-19 vzadu. Rozvor 1492 mm, výška sedla nad zemí 953 mm, pohotovostní hmotnost 111 kg, objem palivové nádrže 6,4 litrů.

Honda CRF450R6Honda CRF450R7Honda CRF450R5Honda CRF450R4Honda CRF450R3Honda CRF450R2



Login Přihlásit Registrace ›

 
Reklama