Reklama

BMW R1200 GS 2WD Hybrid: s pohonem obou kol

Na Apríla proběhla pár weby falešná tisková zpráva od BMW Motorrad o představení nového hybridního GS s pohonem obou kol. Zní to vážně dobře, ačkoliv se jedná o fikci. Samozřejmě, že nic takového v bavorsku nepředstavovali, ale na druhou stranu, možná by to mohlo mít úspěch.

Ačkoliv se tedy jednalo o falešnou zprávu a představení xDrive Hybrid R1200GS s elektricky poháněným předním kolem se nekoná, pravdou je, že BMW jen pár dní před tím podalo na patentový úřad přihlášku, která se právě týkala elektrického pohonu předního kola u motocyklu. Bylo by hodně odvážné tvrdit, že to BMW Motorrad udělalo jenom kvůli připravovanému aprílovému žertíku. V neposlední řadě, podobný systém už si nechali patentovat také v září roku 2015.

bmw R1200 GS hybrid1 Wunderlich X2 BMW R 1200 GS11 Wunderlich X2 BMW R 1200 GS5

Aprílové GS má v náboji předního kola integrovaný systém, který slouží zároveň jako elektrický motor a generátor. V zaregistrovaném patentu se pouze uvádí, že „hnací zařízení integrované do předního kola obsahuje elektrický motor.“ Motocykl tak bude i nadále poháněn klasickým benzinovým motorem, jehož výkon se bude přenášet na zadní kolo. Jakmile však palubní počítač vyhodnotí, že zadní kolo ztrácí svoji trakci, jednoduše zapojí na pomoc i přední kolo. V patentu se dokonce uvádí, že ideálními kandidáty pro využití tohoto systému jsou právě cestovní endura, tedy motocykly jako je právě BMW R 1200 GS.

1 Wunderlich X2 BMW R 1200 GS21 Wunderlich X2 BMW R 1200 GS71 Wunderlich X2 BMW R 1200 GS6

Ostatně jedno hybridní GS jsme vám již představovali a to z dílny německé firmy Wunderlich, která velmi úzce spolupracuje s oddělením výzkumu a vývoje u BMW Motorrad. Jedná se o prototyp s názvem X2, který pro pohon předního kola používá naprosto stejný systém, jenž si právě BMW v září 2015 nechalo patentovat. Kdo ví, jak to tedy s tím aprílem bude?



Login Přihlásit Registrace ›

 
Reklama