Reklama

Test Ducati Monster 797: mrštná příšerka

Ducati Monster 797 je jasným příkladem, že i „příšera“ dokáže být krásnou. Pokud k tomu ještě navíc přidáte vzduchem chlazený motor s uhlazeným chodem a perfektně vyladěný podvozek, rázem tu před vámi stojí malá italská princezna.

Navíc je tahle slečinka pěkně pohledná, úzké štíhlé linie, drobný vzhled a design, podle kterého jasně poznáte, do které královské rodiny patří. Velký kulatý přední světlomet, široká řídítka, mohutná nádrž prolínající se se sedlem, které nás lehce přenese až ke štíhlému zadečku. U téhle Italky je její vizáž pořád důležitá, nečekejte však žádné módní výstřelky, tady jde hlavně o čisté hladké linie, kvalitní dílenské zpracování a zajímavé drobné detaily.

1 Ducati Monster 797 test (28)1 Ducati Monster 797 test (29)1 Ducati Monster 797 test (30)

Líbit se vám bude i displej, který je dostatečně velký a přehledný a po jehož celé délce je roztažený otáčkoměr, ať na to během jízdy pěkně vidíte. Uprostřed se vám velkými číslicemi zobrazuje rychlost a samozřejmostí jsou i dvě denní počítadla, počítadlo rezervy paliva, hodiny, teplota okolního vzduchu a také nastavení ABS. Displej se jednoduše ovládá pomocí jediného tlačítka na levé rukojeti, bude vám stačit pár minut k tomu, aby jste to pochopili a obsluhovali jej téměř automaticky.

Na novém Monstříku máte oproti předchozímu modelu Monster 821 poněkud uvolněnější posaz. Za širokými řídítky už nejste tolik nahrbení, sedíte rovněji, stupačky máte pod sebou a je to velmi pohodlné, i po celém dni v sedle nejste nijak zásadně unaveni. Sedlo je ve výšce 805 mm a při mé výšce 174 cm stojím celou nohou na zemi, dokonce ji mám i lehce pokrčenou. Ale už dost prohlížení a zkoumání, je na čase zařadit první kvalt.

1 Ducati Monster 797 test (11)1 Ducati Monster 797 test (1)1 Ducati Monster 797 test (2)

Převodovka má možná poněkud tužší projev, ale nesmíte se jí bát. Nebojte se dát řadičce razantnější povel, nejen, že si vesele cvakne, ale také má ráda rychlé řazení. Prostě se s tím nepárejte, zmáčkněte spojku, kopněte rychlost, pusťte spojku a přidejte plyn. Tak jak je převodovka tužší, balzámem pro vaši duši je hladký chod spojky. Rychlosti jsou krátké a vám je hned od začátku jasné, že budete jezdit jakkoliv, jenom ne pomalu. Ačkoliv se musím přiznat, že se mi líbilo prohánět se s Monstrem 797 po městě. Inženýři v Ducati na motoru mákli a ze vzduchem chlazeného dvouválce udělali uhlazený agregát, který má tah už od spodních otáček, ale hlavně, i když už vám to k nim padne, tak necuká.

Ale kdo by chtěl držet motor v nízkých otáčkách, když od těch středních nahoru si užijete nejvíce zábavy? Je na čase vypálit někam mimo město a hezky se nechat táhnout stádem 73 koníků. Tady právě nejvíce užijete displej s jeho velkým otáčkoměrem. Velice rychle totiž zjistíte, že má vzduchem chlazený motor nejraději, když ho držíte kolem 6 tisíc otáček a výš. Užívám si průjezdy zatáčkami, jak lehce se Monster do nich vede, ani nepociťujete jeho váhu něco málo přes 190 kilogramů. Díky širokým řídítkům je to ještě mnohem snazší, stačí jen naznačit ramenem a Ducati se téměř sama naklápí. Pak už jen stačí lehce zatlačit do řídítka a máte to tam.

1 Ducati Monster 797 test (10)1 Ducati Monster 797 test (21)1 Ducati Monster 797 test (3)

Podvozek má tvrdší naladění, což pocítíte nejvíce ve městě, ale na okreskách a v zatáčkách se vám to bude zamlouvat až tak, že mu i to citelné městské kodrcání odpustíte. Můžete se na něj plně spolehnout a věřit mu. Nejezdila jsem zrovna dvakrát pomalu a ani jedou jsem nepocítila, že by se mi chtěla rozkmitat řídítka. Mně tohle tvrdší naladění vyhovovalo, máte-li však raději měkčí, můžete si jej upravit podle vaší libosti. Monster má rád rychlejší jízdu, ale musíte si uvědomit, že na sportovní styl to není úplně pravé ořechové, to si raději pořiďte jinou univerzálku z italské stáje a to Supersport S. Velice spokojená jsem byla s brzdami Brembo, mají rychlý nástup, jsou lehce dávkovatelné a jsou dostatečně silné.

Pokud máte rádi nekapotované motocykly, tak byste si stejně jako já dokázali Ducati Monster 797 představit jako dopravní prostředek na každodenní ježdění. Pohodlná mašina, lehká na ovládání i na místě, zábavná a má šmrnc. Motor má přívětivý chod, doladěný jen drobnými vibracemi. Někdo občas o malém Monstrovi říká, že je to holčičí motorka. Zcela bez obav ji mohu doporučit všem dívkám, ale s tímhle prohlášením nesouhlasím, protože tohle by si tato Ducatka vůbec nezasloužila. Zábavu si s ní užije úplně každý a je úplně jedno, jestli jste holka nebo kluk, tlustý nebo hubený, důležité je, že si vzájemně sednete, spojíte se v jeden pomyslný objekt a budete mít oba nefalšovanou radost z jízdy.

1 Ducati Monster 797 test (42)1 Ducati Monster 797 test (35)1 Ducati Monster 797 test (44)

Technické údaje

Motor: vzduchem chlazený dvouválec do L, 2 ventil Desmodromic . Vrtání a zdvih: 88 x 66 mm , zdvihový objem 803 ccm, kompresní poměr 11: 1. Největší výkon 54 kW (73 koní) při 8 250 otáčkách. Největší točivý moment 67 N.m při 5 750 otáčkách, elektronické vstřikování, Ride-by-wire vstřikovací jednotka 50 mm, elektrické spouštění a el. digitální zapalování.

Pohonné ústrojí: Primární převod ozubenými koly, sekundární převod O-kroužkovým řetězem, antihoppingová vícelamelová mechanicky ovládaná spojka v olejové lázni, šestistupňová převodovka.

Podvozek: Příhradový rám z ocelových trubek, plně nastavitelná vidlice upside-down Kayaba, průměr nosníků 43 mm, zdvih 130 mm, vzadu hliníková kyvná vidlice s plně stavitelnou pružící a tlumicí jednotkou Sachs, zdvih 150 mm. Brzdy poloplovoucí kotoučové Brembo, vpředu dvojitá o průměru 320 mm se čtyřpístkovým radiálně uloženým třmenem, vzadu jednoduchá ventilovaná o průměru 245 mm s jednopístkovým třmenem. Kola desetipaprsková z lehké slitiny, 120/70 ZR 17 vpředu a 180/55 ZR 17 vzadu. Pneumatiky Pirelli Diablo Rosso II. Výška sedla nad zemí 805 mm mm, suchá hmotnost 175 kg, rozvor 1435 mm, objem palivové nádrže 16,5 litrů.

Základní cena: 222 000 Kč

1 Ducati Monster 797 test (19)1 Ducati Monster 797 test (23)1 Ducati Monster 797 test (31)1 Ducati Monster 797 test (34)1 Ducati Monster 797 test (37)1 Ducati Monster 797 test (38)1 Ducati Monster 797 test (33)1 Ducati Monster 797 test (25)1 Ducati Monster 797 test (24)1 Ducati Monster 797 test (26)1 Ducati Monster 797 test (27)1 Ducati Monster 797 test (43)1 Ducati Monster 797 test (22)1 Ducati Monster 797 test (32)1 Ducati Monster 797 test (12)1 Ducati Monster 797 test (39)1 Ducati Monster 797 test (4)1 Ducati Monster 797 test (8)1 Ducati Monster 797 test (13)1 Ducati Monster 797 test (14)1 Ducati Monster 797 test (16)1 Ducati Monster 797 test (17)1 Ducati Monster 797 test (18)1 Ducati Monster 797 test (15)1 Ducati Monster 797 test (7)1 Ducati Monster 797 test (20)1 Ducati Monster 797 test (40)1 Ducati Monster 797 test (9)1 Ducati Monster 797 test (41)1 Ducati Monster 797 test (6)



Login Přihlásit Registrace ›

 
Reklama