Reklama

Test Moto Guzzi California Audace Carbon: italská stylovka

Majestátní motocykl Moto Guzzi California 1400 Audace obohatil trh o atraktivní cruiser s ladnými liniemi. Tohle je poctivý stroj pro pořádného chlapa. Má svůj styl, jedinečné charizma, tvrdou povahu, ale krocení této divoké šelmy, je zážitek, který bych doporučil každému z vás.

Čas letí jako bláznivý a vůbec se mi nechce věřit, že vůbec první Californii s cestovatelskými choutkami v provedení Touring vybavenou rozměrným plexištítem, dvojsedlem a bočními kufry jsme testovali už na jaře roku 2013. Po spíše jednosedadlovém provedení Custom přišla na trh asi nejvýraznější osobnost z této modelové řady, tedy testované provedení California 1400 Audace.

1 Test Moto Guzzi Audace Carbon (5)1 Test Moto Guzzi Audace Carbon (7)1 Test Moto Guzzi Audace Carbon (21)

Majestátní tvary modelu California, jehož dominantou je netradiční pohonné ústrojí, vyniknou nejvíce právě v tomto provedení. Zatímco verze Touring tak trochu skrývá ladné linie zadního blatníku za boční kufry i rozměrné dvojsedlo s madlem, provedení Audace Carbon jim dává vyniknout v plné kráse. Tu navíc podtrhuje výjimečné barevné provedení a rovná řídítka se zase podepisují na specifickém posazu, který vylepšuje ovládání stroje.

Svalnatý motocykl s vytrčenými válci s rudými kryty, z nichž každý má úctyhodný zdvihový objem 0,7 litru, určitě potěší milovníky klasických tvarů. Navíc k tomu italský stroj přidává řadu povedených detailů, jako je přehledný kruhový rychloměr s centrálním displejem, matné lakování (včetně výfuků) v kombinaci s rudým prošíváním nízkého sedla a všudy přítomná loga výrobce.

1 Test Moto Guzzi Audace Carbon (38)1 Test Moto Guzzi Audace Carbon (36)1 Test Moto Guzzi Audace Carbon (15)

Vzhledově ale Moto Guzzi California Audace Carbon trochu mate. Teprve po usednutí za široká řídítka a dáte nohy na o něco dopředu posunuté stupačky, zjistíte, že italský stroj nabízí agresivnější posaz, než jaký byste tipovali. Po otočení klíčku v zapalování a odblokování imobilizéru nastartujete charakterní příčně umístěný vidlicový dvouválec o zdvihovém objemu 1380 ccm, zařadíte jedničku a uvedete třistakilového „drobečka“ do pohybu. Zásluhou výkonu 96 koní a mohutného točivého momentu 120 Nm, který je k dispozici už před třemi tisíci otáček, to nebude problém.

Na mokru občas snadno zjistíte díky problikávající kontrolce přítomnost třístupňové a nastavitelné trakční kontroly MGTC, jenž je stejně jako protiblokovací systém brzd součástí standardní výbavy. Obě kontrolky není možné zcela vypnout, což nám vlastně ale vůbec nevadí. Do výbavy Audace dostalo i tři jízdní režimy a také tempomat, s nímž budou nudné přejezdy po dálnici o něco snesitelnější. Jen tady vás to asi moc bavit nebude, díky absenci větrného štítku na vás nepříjemně fouká už od nějakých 120 km/h, a tak stejně raději volíte „brumlání“ krajinou v poklidnějším tempu.

1 Test Moto Guzzi Audace Carbon (29)1 Test Moto Guzzi Audace Carbon (16)1 Test Moto Guzzi Audace Carbon (12)

Po několika kilometrech začnete mít z téhle guzziny dojem, že tak trochu přesahuje hranice svého segmentu. Alespoň jízdně je tomu opravdu tak. Tohle je poctivý stroj pro chlapy (dámy prominou), kteří hledají kus železa s mastodontím motorem, který možná není až tak silný, jak byste od něj očekávali, ale svými vlastnostmi a hutným jadrným zvukem vás ohromí během prvních ujetých kilometrů. Co na tom, že na vás fouká ze všech stran a po půl dni vás bolí záda i zadek, stejně máte ráno zase chuť popadnout helmu a usednout za široká řídítka.

Zásluhou velmi stabilního a čitelného podvozku s lehčími ráfky a zadními plně nastavitelnými tlumiči (s externími olejovými nádobkami) i dobře dimenzovaných brzd, které se dají přesně dávkovat, si s tímto strojem užijete bez větších problémů sportovnější jízdu, sice musíte do zatáček najíždět s patřičnou rezervou, ale po každém vystřelení na výjezdu ze zatáčky budete mít široký úsměv na tváři. A pokud nebudete mít pořád plný plyn, dokážete s tímhle stylovým italským motocyklem jezdit za osmilitrovou spotřebu. Nádrž o objemu dvaceti litrů tak v pohodě stačí na dvousetkilometrovou projížďku.

1 Test Moto Guzzi Audace Carbon (2)1 Test Moto Guzzi Audace Carbon (3)1 Test Moto Guzzi Audace Carbon (1)

Tenhle „italský Harlej“ je technicky i jízdně hodně vyspělý, krásný a výjimečný. Občas vás nečekaně překvapí jízdním projevem, ale rovná řídítka přispívají k ještě lepší ovladatelnosti tohoto jízdně velmi schopného cruiseru s hmotností tří metráků. Snad jen cena 449 907 korun může být pro někoho překážkou. Přesto si myslím, že dát mnohem více za americkou konkurenci a nezkusit si ještě před tím tuhle mašinu, je trochu nerozvážné. Tohle je poctivý a nefalšovaný kus železa, ta pravá motorka pro pořádného chlapa!

Technické údaje:

Motor: Vzduchem a olejem chlazený vidlicový dvouválec se čtyřmi ventily na válec. Vrtání a zdvih 104 x 81,2 mm, zdvihový objem 1380 ccm, kompresní poměr 10,5:1. Největší výkon 71 kW (96 k) při 6500 1/min, největší točivý moment 120 Nm při 2750 1/min. Elektronické vstřikování, tlakové oběžné mazání a elektrické spouštění.

Pohonné ústrojí: Primární převod ozubenými koly, sekundární převod kardanem, suchá jednokotoučová spojka s anti-vibračními pružinami a hydraulickým ovládáním, šestistupňová převodovka.

Podvozek: Dvojitý kolébkový rám. Přední konvenční vidlice, průměr nosníků 46 mm, zdvih 120 mm. Zadní dvojité tlumiče, zdvih 120 mm. Brzdy kotoučové, vpředu dvojitá o průměru 320 mm, čtyřpístkové radiálně uložené třmeny. Vzadu jednoduchá o průměru 282 mm s dvoupístkovým třmenem, systémy ABS, TCS a Ride-by-Wire. Kola hliníková litá. Pneumatiky 130/70 R18 vpředu a 200/60 R16 vzadu. Rozvor 1685 mm, výška sedla nad zemí 720 mm, provozní hmotnost 318 kg. Objem palivové nádrže 20,5 litrů.

Základní cena vč. DPH: 449 990 Kč

1 Test Moto Guzzi Audace Carbon (4)1 Test Moto Guzzi Audace Carbon (6)1 Test Moto Guzzi Audace Carbon (8)1 Test Moto Guzzi Audace Carbon (35)1 Test Moto Guzzi Audace Carbon (22)1 Test Moto Guzzi Audace Carbon (9)1 Test Moto Guzzi Audace Carbon (10)1 Test Moto Guzzi Audace Carbon (11)1 Test Moto Guzzi Audace Carbon (13)1 Test Moto Guzzi Audace Carbon (14)1 Test Moto Guzzi Audace Carbon (17)1 Test Moto Guzzi Audace Carbon (18)1 Test Moto Guzzi Audace Carbon (19)1 Test Moto Guzzi Audace Carbon (20)1 Test Moto Guzzi Audace Carbon (23)1 Test Moto Guzzi Audace Carbon (24)1 Test Moto Guzzi Audace Carbon (25)1 Test Moto Guzzi Audace Carbon (26)1 Test Moto Guzzi Audace Carbon (27)1 Test Moto Guzzi Audace Carbon (28)1 Test Moto Guzzi Audace Carbon (30)1 Test Moto Guzzi Audace Carbon (31)1 Test Moto Guzzi Audace Carbon (32)1 Test Moto Guzzi Audace Carbon (33)1 Test Moto Guzzi Audace Carbon (34)1 Test Moto Guzzi Audace Carbon (37)1 Test Moto Guzzi Audace Carbon (39)1 Test Moto Guzzi Audace Carbon (40)1 Test Moto Guzzi Audace Carbon (41)1 Test Moto Guzzi Audace Carbon (42)1 Test Moto Guzzi Audace Carbon (43)



Login Přihlásit Registrace ›

 
Reklama