Reklama

Test Harley-Davidson Street Bob: s rukama ve větru Hlavní obrázek k článku: Test Harley-Davidson Street Bob: s rukama ve větru

Jen tak si brouzdat krajinou s rukama ve větru, pod sebou mít syrový nevyšperkovaný stroj, s velkým drátěným kolem vpředu, poháněný silným motorem, který když budete chtít, umí za to pěkně vzít. Moderní, ale přesto stále svůj, to je Street Bob.

V Milwaukee dobře vědí, pro jaké účely je Street Bob určený, a i když jej zmodernizovali, stále je to ten pohodář s typickými ape řídítky, se kterým si užijete každou vyjížďku s úsměvem na tváři. Motocykl má zcela nový kolébkový rám z oceli, díky němuž se vám s Bobem bude lépe jezdit než s předchozí generací, je lehčí, obratnější a snáz se vodí do zatáček. Nový je také motor Milwaukee-Eight 107. Zadní tlumič přesunuli pod sedlo a díky tomu může zadní kolo pracovat s větším zdvihem. Rozdíl poznáte vlastně téměř okamžitě, kdy vyjedete na první jízdu.

1 Harley Davidson Street Bob test (2)1 Harley Davidson Street Bob test (26)1 Harley Davidson Street Bob test (37)1 Harley Davidson Street Bob test (41)

Moc se mi na Street Bobu zamlouval jeho jednoduchý vzhled, žádné okázalé chromové doplňky, motocykl se oděl více do černé barvy a ta mu jednoznačně dodává mužnější vzezření. Temný dojem jemně rozčísne přední kulatý LED světlomet a také ukazatelé změny směru jízdy zavěšené pod řídítky. Luxusnějším dojmem vypadá černý prošívaný jednosic, který je vzadu lehce vyvýšený, ale celkově je pohodlný a příjemně měkký. V základu dostanete bezklíčový přístup k motocyklu, který je vybaven i alarmem. Tímto vám odpadá občasné hledání klíčů a úporné přemýšlení, kam jste je odložili. Tady je jednoduše máte v kapse u kalhot nebo bundy a o nic víc se nestaráte.

Jakmile usednete za řídítka, vyvěsíte ruce pěkně nahoru, nechejte sklouznout vaše oči dolů na obdélníkový digitální budík, kde se vám zobrazuje rychlost, otáčky, ale také zařazený rychlostní stupeň, stav palivové nádrže a počet dojezdových kilometrů. Bude to asi naposledy, co se na něj budete dívat. Motor je totiž tak čitelný, že si velmi rychle zvyknete na jeho projev a budete řadit intuitivně.

1 Harley Davidson Street Bob test (9)1 Harley Davidson Street Bob test (18)1 Harley Davidson Street Bob test (24)

Nikdy se vám neomrzí ten pocit, když „Haryka“ poprvé nastartujete. Tělem vám projedou příjemné vibrace od motoru, které ještě umocní hutný zvuk z dvou nad sebou usazených koncovek výfuku. No možná by se mi líbilo, kdyby to dunělo ještě hlasitěji. Vibrace jsou oproti předchozí generaci jemnější, ale co zůstalo je hlasité cvaknutí při zařazení prvního rychlostního stupně. Bum, prásk, všechno je, jak má být a je na čase vyrazit do ulic velkoměsta i za jeho brány.

Tedy přiznám se bez mučení, že jsem dost dlouho bojovala s posazem za řídítky. Ačkoliv to nevypadá, tak při mé výšce 174 cm mi byl Street Bob velký. Vlastně jsem ani nemohla dát plný rejd, protože jsem rukama nedosáhla na konec. Navíc je máte ve výšce, což byl pro mě poněkud nezvyklý úchop, k tomu máte nohy usazené poněkud vysoko a vpředu. Trvalo mi skoro den, než jsem tuhle pro mě nezvyklou polohu vůbec nějak vstřebala. Zajít chuť jsem si nechala i na sportovnější jízdu, zejména v průjezdech zatáčkami jsem si ve vyšších rychlostech nebyla jistá. Mít tenhle motocykl delší dobu, než jen čtyři dny určené na test, asi by si to i sedlo, protože motor na tenhle 297 kilogramový drobek má patřičnou sílu. Street Boba si však parádně užijete i při pohodovém brouzdání krajinou a nakonec stejně zjistíte, že to mnohem větší kouzlo.

1 Harley Davidson Street Bob test (8)1 Harley Davidson Street Bob test (39)1 Harley Davidson Street Bob test (35)

To, že je mi motocykl velký jsem zjistila i podle sedla, které je sice designově náramně povedené a vzadu vyvýšené, ale je dělané spíše pro vyšší osoby než jsem já. Jednosic je ve výšce 680 mm nad zemí, v pohodě z něj dosáhnete na zem, ale jakmile jsem se rozjela, musela jsem se na něm posunout směrem vpřed, jinak bych nedosáhla na řadičku a brzdový pedál zadní brzdy, který já docela ráda používám v zatáčkách. Pohodlné to tedy pro mě moc nebylo a v kombinaci s nezvyklou jízdní pozicí jsem zhruba po 100 kilometrech začínala pociťovat bolest v bedrech a docela jsem se těšila, že už budu brzy v cíli mé cesty.

Ukazatele změny směru jízdy, jsou skvěle a stylově uchycené a líbí se mi, že šel Harley-Davidson do změny v jejich ovládání. Na každém řídítku máte svůj ovladač, odbočujete doleva, zmáčknete tlačítko vlevo a naopak. A právě to pravé tlačítko mi s rukama nahoře moc nešlo. Kromě toho, že mám malou ruku a nemohla jsem na něj dosáhnout, často se mi stávalo, že jsem si cukla plynem a to zrovna v situaci, kdy třeba vyjíždíte z kruhového objezdu, není moc příjemné.

1 Harley Davidson Street Bob test (29)1 Harley Davidson Street Bob test (28)1 Harley Davidson Street Bob test (15)

Skvělým parťákem vám tu bude motor se zdvihovým objemem 1745 ccm a s vytříbeným charakterem. Asi nejvíc se mu líbí, když jej držíte mezi 2000 až 2500 otáčkami, spokojeně si tu přede, lehce vibruje a z koncovky se line sympatický zvuk. Popere se i s tím, že vám občas padnou otáčky pod 2000. Chcete-li být za divocha, dostaňte otáčky nad 3000 a zažijete tu sílu, která se v něm ukrývá.

Plusové body musím dát podvozku. Nekroutí se a tlumiče dobře odvádějí svoji práci. Zejména ten zadní, dříve jste každou vymetenou díru cítili v zádech, teď si nastavíte předpětí, jak vám bude vyhovovat a jízda pro vás bude mnohem komfortnější. Díky užší zadní gumě se vám bude Street Bob lehčeji naklápět v zatáčkách. Vyšší rychlosti moc nesvědčí brzdám, tedy ne že by byly špatné, netuhnou, lehce se dávkují, mají sice pocitově pomalejší nástup, ale vpředu máte jenom jeden kotouč a ono, ubrzdit téměř tři metráky váhy i když si dopomáháte zadní brzdou, je i na ně moc. Pokud si však pojedete svoji pohodičku, je na ně absolutní spolehnutí, to mi věřte.

1 Harley Davidson Street Bob test (6)1 Harley Davidson Street Bob test (7)1 Harley Davidson Street Bob test (1)

Zkrátka tohle je fajn motocykl na klidné vyjížďky kolem domu, kde si budete s radostí brumlat krajinou. Budete si užívat síly motoru, který vás nikdy nenechá v nesnázích. Jednoduchý vzhled doplněný pár moderními prvky dělá ze Street Boba stylový motocykl, který má své osobní kouzlo. Zkrátka je jiný, on by z fleku mohl klidně hrát hlavní roli ve filmu Bezstarostná jízda.

Technické údaje:

Motor: Vzduchem chlazený Milwaukee-Eight 107. Vrtání a zdvih 100 x 111,1 mm, zdvihový objem 1745 ccm, kompresní poměr 10 : 1. Největší točivý moment 145 Nm při 3000 1/min. Elektronické vstřikování, tlakové oběžné mazání a elektrické spouštění.

Pohonné ústrojí: Primární převod ozubenými koly, sekundární řemenem, spojka v olejové lázni, šestistupňová převodovka.

Podvozek: Dvojitý páteřový rám, přední teleskopická vidlice, zadní kyvná vidlice. Brzdy kotoučové se systémem ABS, vpředu dvojitá s čtyřpístkovým třmenem, vzadu jednoduchá s dvoupístkovým třmenem. Kola s ocelovým výpletem. Pneumatiky 100/90 B19 vpředu a 150/80 B16 vzadu. Rozvor 1630 mm, výška sedla nad zemí 680 mm, světlá výška 125 mm, pohotovostní hmotnost 297 kg. Objem palivové nádrže 13,2 litrů.

Barevné provedení: Vivid Black, Wicker Red Denim, Industrial Grey Denim, Billiard Blue, Rugged Gold Denim a Wicked Red/Twisted Cherry

Cena základního provedení Vivid Black: od 11 960 eur (bez DPH)

Cena barevného provedení: od 12 235 eur (bez DPH)

Cena dvoubarevného provedení: od 12 675 eur (bez DPH)

1 Harley Davidson Street Bob test (22)1 Harley Davidson Street Bob test (23)1 Harley Davidson Street Bob test (25)1 Harley Davidson Street Bob test (27)1 Harley Davidson Street Bob test (21)1 Harley Davidson Street Bob test (33)1 Harley Davidson Street Bob test (5)1 Harley Davidson Street Bob test (10)1 Harley Davidson Street Bob test (11)1 Harley Davidson Street Bob test (12)1 Harley Davidson Street Bob test (13)1 Harley Davidson Street Bob test (16)1 Harley Davidson Street Bob test (17)1 Harley Davidson Street Bob test (19)1 Harley Davidson Street Bob test (23)1 Harley Davidson Street Bob test (3)1 Harley Davidson Street Bob test (30)1 Harley Davidson Street Bob test (31)1 Harley Davidson Street Bob test (32)1 Harley Davidson Street Bob test (34)1 Harley Davidson Street Bob test (36)1 Harley Davidson Street Bob test (38)1 Harley Davidson Street Bob test (4)



Login Přihlásit Registrace ›

Reklama
Reklama