Reklama

Test Harley-Davidson FXDR 114: Baron Prášil

Doslova jako na dělové kouli jsem se cítil po otočení plynové rukojeti při testu modelu FXDR 114 od amerického Harleje. Tahle motorka má díky novému dvouválci 1,8 litru impozantní zátah už od spodních otáček.

Harley-Davidson FXDR 114 je nesmlouvavý power-cruiser, který loni přinesl do nabídky amerického výrobce model plný síly a výkonu. Tedy abych byl přesný - „Nespoutaný styl, strhující výkon a moderní technologie“ – to je podle výrobce stručná, ale výstižná charakteristika této novinky, která navazuje na popravdě revoluční V-Rod s vodou chlazeným dvouválcem, jehož rozličné verze se vyráběly až do roku 2017.

1 Harley Davidson FXDR 114 test (1)1 Harley Davidson FXDR 114 test (2)1 Harley Davidson FXDR 114 test (22)

Model FXDR 114 kombinuje objemný vidlicový dvouválec Milwaukee-Eight o zdvihovém objemu 1870 ccm3 s velkorysým využitím lehkých hliníkových a kompozitových prvků, včetně nové hliníkové kyvné vidlice, pomocného rámu, odlehčených kol a blatníků. Ty ostatně zvýrazňují obratné ovládání a vysoký výkon tohoto amerického motocyklu. Zkrátka sportovní zaměření tohoto stroje dává svému okolí najevo dostatečně. Jeho majitel se v nízko položeném sedle (740 mm nad zemí) a za nízkými řídítky také necítí jako na klasickém stroji téhle značky. Před sebou má LCD displej s úhlopříčkou 2,14 palců zobrazující rychlost, zařazenou rychlost, ukazatel dojezdu na nádrž, hodiny, počítadlo kilometrů a množství paliva v nádrži.

1 Harley Davidson FXDR 114 test (11)1 Harley Davidson FXDR 114 test (14)1 Harley Davidson FXDR 114 test (8)

Vše je přehledné a až na specificky umístěné ovládací prvky strojů H-D či bezklíčový přístup vás asi nic zvláštního nepřekvapí. Přesto posez s trochu předsunutými stupačkami je pro vyšší jezdce (nad 175 centimetrů) trochu složitější. Já jsem se svými 185 centimetry a malým bříškem na tuhle motorku poskládal, pokud si ale představím klasického „harlejáře“, myslím si, že ten asi zůstane u svého klasického softailu či glajdy. Koneckonců výrobce se nikdy netajil tím, že tahle sportovní řada je hlavně pro sportovnější a mladší postavy.

1 Harley Davidson FXDR 114 test (7)1 Harley Davidson FXDR 114 test (6)1 Harley Davidson FXDR 114 test (4)

A co že ji to kromě vzhledu dělá tak sportovní? Předně jak už jsem zde několikrát zmínil, je Harley-Davidson FXDR 114 vybaven tím nejvýkonnějším motorem, jaký je používán v rámech Softail. Tenhle skoro stokoňový V-Twin poskytuje třísetkilovému stroji točivý moment 161 Nm při 3500 otáčkách. V praxi to znamená, že řetězem roztáčené kolo s pneumatikou o šíři 240 milimetrů se při rozjezdech hodně zapotí. Naštěstí, tenhle model nevyniká jenom ve zrychlení v přímce. Proto se i v zatáčkách můžete spolehnout na dobrou účinnost brzd, pevný rám a podvozek s tužším odpružením.

1 Harley Davidson FXDR 114 test (17)1 Harley Davidson FXDR 114 test (19)1 Harley Davidson FXDR 114 test (3)

Překvapivě velmi dobrá ovladatelnost při jízdě po vlnících se silnicích je zdůrazněna vaším posezem právě s těmi vytrčenými nohami, kdy se daleko více účastníte každého náklonu. FXDR 114 totiž dovoluje větší úhly náklonu v zatáčkách než kterýkoli jiný model Softail. Náklonové úhly (32 stupňů) vám při opravdu sportovní jízdě dovolí stupačkami škrtat o asfalt a jízda „na hraně“ vám vykouzlí úsměv na rtech.

1 Harley Davidson FXDR 114 test (30)1 Harley Davidson FXDR 114 test (29)1 Harley Davidson FXDR 114 test (32)

Bohužel, při pohledu do ceníku už to tak úsměvné není. Jak to u strojů z Milwaukee bývá, nechá si výrobce i za tenhle výjimečný kousek náležitě zaplatit. Pokud máte zájem, musíte si připravit nemalých 600 000 korun s DPH. Spolujezdkyni pak můžete za tři sta padesát tisícovek koupit Sportstera, a pokud jste vyhráli milion, tak vám zbude i na pojištění a benzin :-)

Technické údaje:

Motor: Vzduchem a olejem chlazený vidlicový dvouválec SOHC se čtyřmi ventily na válec, Milwaukee-Eight 114. Vrtání a zdvih 102 x 114 mm, zdvihový objem 1868 ccm, kompresní poměr 10,5:1. Největší výkon 71 kW (96 k) při 6500 1/min, největší točivý moment 160 Nm při 3500 1/min. Elektronické vstřikování, tlakové oběžné mazání a elektrické spouštění.

Pohonné ústrojí: Primární převod ozubenými koly, sekundární převod řetězem, suchá jednokotoučová spojka s antivibračními pružinami a hydraulickým ovládáním, šestistupňová převodovka.

Podvozek: Dvojitý kolébkový rám. Přední konvenční vidlice, průměr nosníků 46 mm, zdvih 120 mm. Zadní dvojité tlumiče, zdvih 120 mm. Brzdy kotoučové, vpředu jednoduchá o průměru 320 mm, čtyřpístkový třmen. Vzadu jednoduchá o průměru 282 mm s dvoupístkovým třmenem, systémy ABS, TCS a Ride-by-Wire. Kola hliníková litá. Pneumatiky 120/70 ZR19 vpředu a 240/40 R18 vzadu. Délka 2425 mm, rozvor 1735 mm, výška sedla nad zemí 720 mm, světlá výška 140 mm, provozní hmotnost 303 kg. Objem palivové nádrže 16,7 litrů.

Barevné provedení: Vivid Black, Baraccuda Silver Denim, Black Denim, Performance Orange, River Rock Grey Denim

Cena základního provedení Vivid Black: od 18 390 eur (bez DPH)

Cena barevného provedení: od 18 665 eur (bez DPH)

1 Harley Davidson FXDR 114 test (23)1 Harley Davidson FXDR 114 test (24)1 Harley Davidson FXDR 114 test (25)1 Harley Davidson FXDR 114 test (26)1 Harley Davidson FXDR 114 test (27)1 Harley Davidson FXDR 114 test (28)1 Harley Davidson FXDR 114 test (31)1 Harley Davidson FXDR 114 test (33)1 Harley Davidson FXDR 114 test (5)1 Harley Davidson FXDR 114 test (9)1 Harley Davidson FXDR 114 test (10)1 Harley Davidson FXDR 114 test (12)1 Harley Davidson FXDR 114 test (13)1 Harley Davidson FXDR 114 test (15)1 Harley Davidson FXDR 114 test (16)1 Harley Davidson FXDR 114 test (18)1 Harley Davidson FXDR 114 test (20)1 Harley Davidson FXDR 114 test (21)



Login Přihlásit Registrace ›

 
Reklama