Reklama

Test Harley-Davidson Fat Boy 2018: ocelový muž

Majestátní motocykl, legendární ikona americké značky je zpět, a to v ještě působivějším provedením s novým motorem Big Twin Milwaukee-Eight. Saténové chromované prvky, plná kola s robustními pneumatikami a hutný chraplák, tohle je nekorunovaný král mezi cruisery.

Líbil se mi od prvního okamžiku, kdy jsem jej spatřila na prvních fotografiích a věřte mi, že naživo je ještě úchvatnější. Impozantní krasavec s unikátním moderním předním LED světlometem a s velkým množstvím propracovaných detailů, kterých postupem času objevujete čím dál víc a které se nesmazatelně zapisují hluboko do vašeho srdce. Během testu jsem nepotkala nikoho, komu by se nový Fat Boy nelíbil. Do oka padne každému, i když nepatří mezi fanoušky kategorie cruiserů. Jeho povrchová úprava nazývaná „saténový chrom“ jednoduše působí luxusněji, než i ten nejlepší broušený hliník, který se obvykle používá u top modelů všech značek.

1 Harley Davidson Fat Boy 2018 test (31)1 Harley Davidson Fat Boy 2018 test (33)1 Harley Davidson Fat Boy 2018 test (14)

Musela jsem se na něm svézt i přesto, že mi jej kvůli jeho mohutnosti kolegové rozmlouvali. Měli tak trochu pravdu, přiznávám, já na něm vypadala, jako když si oblečete tričko o tři velikosti větší. Po dlouhé době jsem také měla pocit, že mi je „velká“ motorka. Abych dosáhla na řídítka, musela jsem se posunout blíže k nádrži, palci jsem nedosáhla na vzdálenější tlačítka, ale stejně bych si ho na test vzala znovu. Ačkoliv měl „slabší“ ze dvou nových motorů, bylo mi to vážně jedno, u mě hrál hlavní roli vzhled, a i když jsem jela jen na půl plynu, stejně měl dvouválec takový zátah, že mě to stahovalo ze sedla dolů.

Klidně můžu říct, že jsme si sebe vzájemně užívali. Já jeho majestátnosti, obdivu kolemjdoucích, silného kroutícího momentu a on ostrých startů ve stylu dragsterových závodů, které zcela nepochopitelně, a občas nečekaně, střídaly romantické projížďky kochajícího se pana doktora z jedné nejmenované střediskové vesničky. Jízdu na Fat Boyi si totiž doslova vychutnáváte s každým ujetým kilometrem. Svou mohutností vás spíše nutí k pomalejší jízdě než ke sportovním výkonům, na to vám Harley nabízí jiné stroje v kategorií Sportsterů.

1 Harley Davidson Fat Boy 2018 test (19)1 Harley Davidson Fat Boy 2018 test (17)1 Harley Davidson Fat Boy 2018 test (16)

Fat Boy je jako zralý muž. Uvážený, nepodniká žádné kroky bez pečlivého promyšlení, má nádherný hutný baryton, který na vás působí spíše uklidňujícím dojmem a k tomu všemu tento „muž“ i skvěle vypadá. Dvojice koncovek po pravé straně, obnažený motor, osmnáctipalcová kola Lakester s plnými disky obuty do nejširší 160 mm přední bačkory Michelin Scorcher 11 a s 240 mm zadní, tohle vám žádný jiný cruiser nenabídne. Kulatý budík usazený na vrcholku palivové nádrže je kombinací klasického rychloměru a digitálního počítače, kde se vám zobrazují jak údaje o zařazené rychlosti, ujetých kilometrech a dojezdu na nádrž, tak také otáčky motoru.

Musím se přiznat, že jsem lehce začala panikařit už v garážích při přebírání testovacího motocyklu a při pohledu na jeho obří obutí. Ukočírovat 317 kilogramů těžký cruiser na místě dá zabrat i silnému chlapovi, natož drobné dívčině, ale jakmile jste se rozjeli, rázem byla jeho váha pryč a kupodivu byl Fat Boy i docela obratný, a to díky jeho těžišti, které je „proklatě“ nízko. Obratný však v tomto případě neznamená, že budete klopit v rychlém sledu jednu zatáčku za druhou, na tohle rovnou zapomeňte. Nejenom, že se mu do rychlého překlápění ani za mák nechce, ale pokud přece jenom vjedete ostřeji do zatáčky, musíte dost zatlačit do řídítek a pomoci mu.

1 Harley Davidson Fat Boy 2018 test (15)1 Harley Davidson Fat Boy 2018 test (22)1 Harley Davidson Fat Boy 2018 test (6)1 Harley Davidson Fat Boy 2018 test (24)

Fat Boy na sportovní styl jízdy opravdu není stavěný a popravdě, ani by vás to nebavilo. Má rád spíše poklidné položení do zatáčky, kde vám na jejím výjezdu za odměnu poskytne 145 Nm točivého momentu. Motor Big Twin Milwaukee-Eigh 107 o zdvihovém objemu 1745 ccm je usazen ve zcela novém rámu, který je lehčí, ale také pevnější. Fat Boye si můžete objednat i se silnějším 114 motorem o obsahu 1868 ccm, ale osobně si myslím, že klidně můžete pár tisícikorun ušetřit a vzít si ho s tím „slabším“. Za prvé vás to nebude lákat k ostřejší jízdě a za druhé se vám bude líbit hladký, neucukaný chod 107 motoru.

Jednou z věcí, které si během pár kilometrů všimnete je absence vibrací, kterou byl předchozí model Fat Boye známý. Ačkoliv je to stále vzduchem chlazený dvouválcový agregát, díky upravenému vstřikování a nové dvojité vyvažovací hřídeli, přišel o jeho charakteristický rys. V tomto případě je to však ku prospěchu věci, protože stejně nejvíc na Harlejích zbožňuji to kovové cvaknutí při zařazení prvního rychlostního stupně, a to tu zůstalo zachováno. Rychlosti jsou na naše poměry poněkud delší, ale vzhledem k tomu, že je Fat Boy určen spíše pro americký trh s nekonečně dlouhými rovnými silnicemi, musíte to vzít jako fakt. Na druhou stranu budete potěšeni s přesným chodem převodové skříně, rychlosti tam plynule padají a chod motoru je příjemně tichý.

1 Harley Davidson Fat Boy 2018 test (8)1 Harley Davidson Fat Boy 2018 test (34)1 Harley Davidson Fat Boy 2018 test (28)

Dříve měl Fat Boy ve standardní výbavě oboustrannou řadící páku, se kterou jste mohli řadit i patou, tu si teď nově můžete pořídit pouze za příplatek. Posaz za řídítky je uvolněný a na širokém vykrojeném sedle se budete cítit komfortně. Poněkud stinnou stránku na tento motocykl vrhá jeho odpružení. Jakoukoliv vymetenou díru na silnici pocítíte jak v řídítkách, tak ve vašich zádech. Ačkoliv je nyní možné u Fat Boye nastavit předpětí zadního odpružení pomocí otočení kolečka na boku vedle motoru, nenašla jsem žádnou polohu, která by to výrazně eliminovala. Asi nejvíce je to znát, pokud se vám to nechtěně podaří, když jste zrovna v náklonu, rovnat tohoto mastodonta s proklatě nízko uloženým těžištěm není zrovna dvakrát zábavná věc. Musela jsem si dopomoci zadní brzdou.

Možná bych si toho ani nevšimla, ale po cestě domů mě chytla bouřka a párkrát mi na mokré vozovce „klouzlo“ zadní kolo. Myslím, že tahle kombinace široké pneumatiky a velkého točivého momentu by si kontrolu trakce zasloužila. Dost citelně jsem také pocítila zejména boční vítr, kterému moc nesvědčila plná kola. Mimochodem, umytí a vyleštění Fat Boye po tomto deštivém průjezdu mi trvalo více než dvě hodiny, a to za vydatné pomoci dvou malých asistentů.

1 Harley Davidson Fat Boy 2018 test (43)1 Harley Davidson Fat Boy 2018 test (41)1 Harley Davidson Fat Boy 2018 test (44)

Dávno už je pryč éra, kdy Fat Boye proháněl po silnicích Arnold Schwarzenegger jako slavný Terminátor. Nový model z řady Softail od té doby ušel velký kus cesty, má moderní vzhled, je poháněný silným agregátem a pro jezdce je mnohem více komfortnější. Je to jednoduše gentleman každým coulem, a tak vás asi ani nepřekvapí jeho cena, která začíná na částce přibližně 462 tisíc korun bez DPH. Tenhle obří majestátní cruiser v sobě ukrývá velké množství emocí a jen těžko mu budete hledat konkurenci.

Technické údaje:

Motor: Vzduchem chlazený Milwaukee-Eight 107. Vrtání a zdvih 100 x 111,1 mm, zdvihový objem 1745 ccm, kompresní poměr 10 : 1. Největší točivý moment 145 Nm při 3000 1/min. Elektronické vstřikování, tlakové oběžné mazání a elektrické spouštění.

Pohonné ústrojí: Primární převod ozubenými koly, sekundární řemenem, spojka v olejové lázni, šestistupňová převodovka.

Podvozek: Dvojitý páteřový rám, přední teleskopická vidlice, zadní kyvná vidlice. Brzdy kotoučové se systémem ABS, vpředu dvojitá s čtyřpístkovým třmenem, vzadu jednoduchá s dvoupístkovým třmenem. Kola litá Lakester. Pneumatiky 160/60 R18 vpředu a 240/40 R18 vzadu. Rozvor 1665 mm, výška sedla nad zemí 675 mm, světlá výška 115 mm, pohotovostní hmotnost 317 kg. Objem palivové nádrže 18,9 litrů.

Barevné provedení: Vivid Black, Black Tempest, Industrial Grey, Wicked Red/Twisted Cherry, Legend Blue/Vivid Black, Legend Blue Denim a Bonneville Salt Pearl

Cena základního provedení Vivid Black: od 17 900 eur (bez DPH)

Cena barevného provedení: od 18 175 eur (bez DPH)

Cena dvoubarevného provedení: od 18 615 eur (bez DPH)

1 Harley Davidson Fat Boy 2018 test (38)1 Harley Davidson Fat Boy 2018 test (39)1 Harley Davidson Fat Boy 2018 test (13)1 Harley Davidson Fat Boy 2018 test (21)1 Harley Davidson Fat Boy 2018 test (42)1 Harley Davidson Fat Boy 2018 test (40)1 Harley Davidson Fat Boy 2018 test (45)1 Harley Davidson Fat Boy 2018 test (9)1 Harley Davidson Fat Boy 2018 test (10)1 Harley Davidson Fat Boy 2018 test (11)1 Harley Davidson Fat Boy 2018 test (12)1 Harley Davidson Fat Boy 2018 test (1)1 Harley Davidson Fat Boy 2018 test (18)1 Harley Davidson Fat Boy 2018 test (2)1 Harley Davidson Fat Boy 2018 test (3)1 Harley Davidson Fat Boy 2018 test (20)1 Harley Davidson Fat Boy 2018 test (23)1 Harley Davidson Fat Boy 2018 test (25)1 Harley Davidson Fat Boy 2018 test (26)1 Harley Davidson Fat Boy 2018 test (27)1 Harley Davidson Fat Boy 2018 test (29)1 Harley Davidson Fat Boy 2018 test (30)1 Harley Davidson Fat Boy 2018 test (32)1 Harley Davidson Fat Boy 2018 test (35)1 Harley Davidson Fat Boy 2018 test (36)1 Harley Davidson Fat Boy 2018 test (37)1 Harley Davidson Fat Boy 2018 test (4)1 Harley Davidson Fat Boy 2018 test (5)1 Harley Davidson Fat Boy 2018 test (7)

Gábinu oblékla česká firma MBW s.r.o., dámská kožená bunda Anita a kalhoty Kevlar Jeans Joe.



Login Přihlásit Registrace ›

 
Reklama