Reklama

Indian Super Scout s turbem: made in Sweden Hlavní obrázek k článku: Indian Super Scout s turbem: made in Sweden

Anders Lundgren a Lasse Sudberg z customerské dílny Fullhouse Garage Shop stojí za zajímavou přestavbou americké ikony Indian Scout. Ačkoliv to vypadá jako motocykl z roku 1920, jeho jízdní vlastnosti by vás velmi rychle vyvedly z omylu.

Motocykl postavili tito pánové jako poctu jinému Švédovi, Oscaru Headstörmovi, který je spoluzakladatelem značky Indian. U této stavby se vše točí kolem motoru. Ne že by jej měl základní model Indian Scout líný, to se rozhodně o kapalinou chlazeném motoru o obsahu 1133 ccm rozhodně nedá říct, ale tihle dva pánové jej posunuli někam mnohem výš.

1 Indian Scout turbo Fullhouse Garage Shop (16)1 Indian Scout turbo Fullhouse Garage Shop (2)1 Indian Scout turbo Fullhouse Garage Shop (13)1 Indian Scout turbo Fullhouse Garage Shop (17)

Namontovali na něj nerezové trubky, které vedou přes vodou chlazené turbo Garret 25 vybavené regulátorem tlaku a externím obtokovým ventilem. Chtěli jednoduše propojit retro vzhled s novodobými technologiemi a také dát Scoutovi patřičnou sílu. Výkon přenášený na zadní kolo s pneumatikou Pirelli o rozměrech 23 palců se pohybuje od 150 do 200 koní. Jednoduše sedláte raketu. Kromě turba jej vybavili řídící jednotkou, bezklíčovým systémem a bezdrátovou technologií Bleutooth, pomocí níž a k ní připojeného iPadu můžete sledovat veškerá data a upravovat si tak nastavení motocyklu. Z původního Scoutu ještě převzali přední světlomet, řadičku a palivovou pumpu.

1 Indian Scout turbo Fullhouse Garage Shop (9)1 Indian Scout turbo Fullhouse Garage Shop (7)1 Indian Scout turbo Fullhouse Garage Shop (6)1 Indian Scout turbo Fullhouse Garage Shop (5)

Při návrhu a následné stavbě motocyklu se oba customeři snažili o to, aby byly zachovány úzké a štíhlé tvary a nerušili tak celkový old schoolový vzhled. Sami si vyrobili veškeré komponenty, včetně nádrže vzdávající hold Scoutům z dvacátých let minulého století. Ovšem jedná se pouze o kryt veškeré elektronické výbavy motocyklu, pravá palivová nádrž je ukrytá pod sedlem. Ručně si vyrobili také rám, který Sundberg sám svařil ze tří jednotlivých částí. Dokonce říká, že to bylo mnohem složitější než propojení motoru s turbem. Vpředu je vidlice W&W s listovými péry. Brzdiče si nechali doručit od firmy Beringer Inboard.

1 Indian Scout turbo Fullhouse Garage Shop (4)1 Indian Scout turbo Fullhouse Garage Shop (14)1 Indian Scout turbo Fullhouse Garage Shop (11)

Super Scout, jak jej pojmenovali, však rozhodně nebude výstavním motocyklem. Anders Lundgren jej testuje, dolaďuje motor a hodlá s ním dojíždět každý den do práce, tedy do té doby, než se najde zájemce o tento výjimečný stroj. Posuďte sami, ale myslím, že tohle se tedy pánům Lundgrenovi a Sudbergovi povedlo.

1 Indian Scout turbo Fullhouse Garage Shop (3)1 Indian Scout turbo Fullhouse Garage Shop (10)1 Indian Scout turbo Fullhouse Garage Shop (8)1 Indian Scout turbo Fullhouse Garage Shop (12)1 Indian Scout turbo Fullhouse Garage Shop (15)1 Indian Scout turbo Fullhouse Garage Shop (1)



Login Přihlásit Registrace ›

Reklama