Indian Scout Bobber od Roland Sands
- Publikovno: 2.2.2018
- Za?~Yazeno v:
- Autor:
Jestli se dá říct o nějakém customerovi, že má práce až nad hlavu, tak je to rozhodně bývalý motocyklový závodník Roland Sands. Dveře v jeho dílně se netrhnou a vlastně ono se ani není čemu divit. Jeho stavby jsou jeden klenot za druhým.
Tak jako nás zaujalo jeho pojetí Ducati XDiavelu, tak se nám líbí i jeho poslední dílo Indian Scout Bobber postavený na zakázku pro Steva Caballera, amerického herce a profesionálního jezdce na skateboardu. Jeho požadavek byl stroj ve stylu flat trackových motocyklů, které se účastní seriálu Super Hooligan, jezdících na ploché dráze. Volba Sandse byla jednoduchá, ten totiž pro tyto závody postavil pět strojů na základech Indian Scout a nemůže být pochyb o tom, že by s tím neměl žádné zkušenosti.
„Sledoval jsem Rolandovu práci již delší dobu a moc dobře jsem věděl, že má zkušenosti s přestavbou Bobberů. Neváhal jsem proto ani chvíli a oslovil jsem jej a jeho tým. Ovšem poté, co jsem spatřil můj stroj, nečekejte, že mě s ním uvidíte na závodní trati. Je tak povedený, že nemám to srdce vzít jej do prašného prostředí a v zápalu boje ho někde zahodit. Budu s ním jezdit každou volnou chvíli a vyrážet na dlouhé cesty,“ říká Steve.
Sands k tomu dodává: „Při stavbě flat trackových závodních strojů jsem se musel u tohoto více než 250 kilogramů těžkého mastodonta vyrovnat se spoustou faktorů, jako je jeho manévrovatelnost a stabilita během závodu, kdy se na trati pohybuje banda šílenců, která se vzájemně nešetří. Důležitá také pro nás byla maximálně možná rovnováha jezdců na motocyklu. Byl jsem nadšený, že s námi na stavbě svého motocyklu spolupracoval i sám Steve.“
Na stavbě byly použity jak sériově vyráběné komponenty, tak díly, které si Roland Sands vyrobil sám. Velký úspěch měla užší nádrž, která plynule navazuje na sedlo a od závodníků také dostal zpětnou vazbu, že se jim s takto upravenou nádrží lépe jede. Sands dodává, že to měli tentokrát se stavbou mnohem jednodušší, protože samotný Bobber je naprosto dokonalý stroj pro tento typ přestaveb. Není nijak přeplácaný, spíše má jednoduché a čisté linie a nemuseli jej zas tolik odstrojovat a předělávat. No a za další, díky pěti předchozím stavbám už mají dostatek zkušeností, aby věděli, co dělat a jak. Barevné provedení si vymyslel Caballero sám, my jsme jen motocyklu snížili hmotnost, zeštíhlili ho, dali mu více agresivnějších rysů a jak se nám to povedlo, už musíte posoudit vy sami.
- Přidat komentář +
- Publikováno: 2.2.2018
- Zařazeno v:
- Autor:
Nejnovější články
- dnes - Pre Jerez
- dnes - Senzace: Bimota v SBK 2025 s továrním týmem Kawasaki
- dnes - Časový program Gran Premio Estrella Galicia 0,0 de España
- včera - Vostatek po Assenu: „ Na suché trati jsem se cítil silný, na mokré to nešlo“
- včera - Začalo letošní MS-Side
- včera - Petr Najman: „Mrazivá a komplikovaná Jarní cena Brna“
Další z rubriky
- 22.4. - Harley-Davidson Praha: 6. Nedoklubko Challenge 25. května 2024
- 17.4. - Harley on Tour 2024: vyzkoušejte nové modely
- 12.4. - Ducati Tour 2024: otestujte italské novinky
- 11.4. - Zlatá řídítka 2023: zvolte nejlepšího motocyklového závodníka
- 8.4. - Liberecké motojaro 27.4.: slavnostní otevření motocyklového centra v Liberci
- 27.3. - Indian Riders Fest 2024: Back In Time