Reklama

Harley Davidson Old Iron: staré koště dobře mete

Old Iron je custom předělaný ze staršího modelu Harley Davidson Sportster. Vznikl v Německu a tam bylo vždy vše trochu jinak.

Většina motocyklů, které vzniknou z čisté lásky k úpravě motocyklů, se dají nějakým způsobem zařadit do určité skupiny. Máme tu Café Racery, Streetfightery, Bobbery a tak dále. Pak je tu ale ještě jedna skupinka, kterou nelze zaškatulkovat. I když jeden společný jmenovatel je jim všem blízký a to ten, že vás ihned zaujmou. A přesně to je případ Old Irona, který svým vintage stylem přitahuje pozornost.

V německé dílně s názvem Altes Eisen, což mimochodem znamená v překladu „staré železo“ vznikají podobné kousky již řadu let. Ne každý je fanda takového old schoolu, ale jako inspirace pro vás si myslíme, že určitě stojí za povšimnutí. Spoluzakladatel této firmy Dirk říká, že pracují se starým železem nejraději, proto tedy i ten název. Jejich styl se drží hodně daleko od moderních customerských stylů. Na jejich motocyklech nenajdete žádné vstřikování paliva, překopané palivové mapy, ABS. Ani v dílně není stopa po programech typu 3D studio, photoshop nebo žádný zápisník s kontakty na věhlasné firmy, které vyrábějí značkové komponenty.

„Jsme poslední přeživší dinosauři, kteří usilují o co největší zjednodušení. Raději pracuji s kladivem než sedím u počítače.“ A kluci jsou v tomhle vážně dobří. Tak třeba tenhle poslední kousek Harley Davidson Sportster z roku 1987 přezdívaný EL Cochino („špinavé prase“). Trochu bobber, trochu café racer, rustikální vzhled a poněkud rozcuchaný styl. V každém případě ale funkční motocykl, s co nejméně věcmi, které mohou odejít. Surový vzhled podporují detaily jako staromódní styl, jenž vypovídá o tom, že tenhle motocykl už má něco za sebou. A možná byl i přítomen něčemu hodně ošklivému, ale to necháme na každém z vás, co si pod takovým vzhledem představí.

Ruční práce je vidět na detailech jako například na předním bubnu. Několik plechů dostalo tisíce ran aby nakonec vytvořily tvar jaký hoši požadovali. O vše ostatní se postaraly staré dobré materiály jako je měď a mosaz. Nýty pak zajistily pevné spojení a vrací vás o sto let zpět. Design palivové nádrže připomíná moped, pardon bobber a je elegantně spojen s jedosedadelm potaženém starožitnou hnědou kůží. Záď je pak v režii mini koncovky s patentky. Rám motocyklu byl zkrácen a vpředu dovybaven dvojicí tlumičů typu springer od Engineering. Perfektní detail pak doplňuje maličký světlomet v mosazném natěsno zhotoveném pouzdru.

Šestnáctipalcová kola od Sanremo jsou brzděna přední bubnovou a zadní kotoučovou brzdou od Progressive. Motor pak pracuje s objemem 833 kubíků, tedy klasický HD Sporster, pouze původní karburátory nahradily od firmy S & S Super E. Volně se linoucí trubky výfukového systému jsou obaleny páskou na snížení tepla, což pomůže jak motoru, tak ušetří i jezdcovu pravou nohu. Hoši se tedy dívali nejenom na vzhled, ale chtěli i trochu té použitelnosti. „ El Cochino“ je přehlídka tradičního zpracování kovů a dovedností. Není snadné pokaždé vyhovět všem, ale tak to je i v životě. Altes Eisen si jde vlastní cestou a to je na tom to nejlepší. el cochino harley-davidson-sportster-custom-1-625x417el cochino harley-davidson-sportster-custom-2-625x417el cochino harley-davidson-sportster-custom-2a-625x417el cochino harley-davidson-sportster-custom-3-625x417el cochino harley-davidson-sportster-custom-3a-625x417el cochino harley-davidson-sportster-custom-4-625x417el cochino harley-davidson-sportster-custom-4a-625x417el cochino harley-davidson-sportster-custom-5-625x417el cochino harley-davidson-sportster-custom-6-625x417el cochino harley-davidson-sportster-custom-625x417el cochino harley-davidson-sportster-custom-7-625x417



Login Přihlásit Registrace ›

 
Reklama